• gubbens fru

    lite hjälp tack!!

    Har blivit bjuden på en möhippa som jag inte kan gå på. Vill ändå "uppvakta" henne på nåt sätt. På min egen möhippa kunde en av mina bästa vänner inte komma, hon hade fixat en liten skupmaflaska med ett trevligt meddelande. Minns inte exakt nu men det var nåt kul och ett litet uppdrag. Jag skulle känna på "rump" musklerna på tre karlar och fotobevis behövdes. När uppgifterna var fixade fick jag skumpaflaskan.
    Jag tänkte på nåt likande till min vän. Hon är 33 år och jobbar som frissa. Möhippan blir enkel med middag och bastu. Hon vill inte ha nåt stort och måsta vara utklädd osv. Vill gärna hitta på nåt litet uppdrag men vad??? Hon är lite "pryd" av sig, jag tror inte att hon skulle uppskatta att "skämma" ut sig, att gå och känna karlar på röven som jag gjorde skulle inte passa henne och att sälja nåt tycker jag är lite uttjatat.
    Kan man ha henne att ta med saxen och fixa luggen på x antal personer under kvällen??
    Snälla ge mej förlag!!

  • Svar på tråden lite hjälp tack!!
  • ekarny

    Jag hade nog gett henne ett sånt uppdrag som har med henne intresse att göra. Det är ju än fräck grej och ändå så behöver hon inte kränka sig på något vis alls. Tummen upp för din ide!
    Skicka med skumpan och lägg en sax i kuveret tillsammans med uppdraget och ev en engångskamera? El om du dubbel kollar att det finns någon som verkligen dokumenterar. "Lockarna" kan ju skickas som bevis också kanske?

  • gubbens fru

    ekarny: Det där med lockarna lät bra!

    Är ändå lite osäker, hon jobbar ju som frissa är det tråkigt då att behöva klippa på sin hippa? Man kunde ju kanske oxå sända med lite olika material, typ gummiband, träpinne, nån opraktiskt kam (lite ovanligare material) och ha henne att göra nån typ av "håruppsättning" med de medel hon har. Det speglar ju oxå på hennes yrke men lite mer annorlunda.
    Det är faktiskt lite happening i vår lilla stad just denna kväll så det kommer att vara mer folk än vanligt ute på gatorna. Så potentiella kunder lär ju finnas.
    Annars så älskar hon att sjunga och är riktigt bra oxå, man kunde ju ha henne att sjunga nåt oxå, men vet inte hur man ska går till väga med det. Eftersom hon sjunger bra så behöver hon ju inte skämmas då heller.
    Å va svårt, vill ju att det ska vara en kul grej men inte att det ska bli löjligt eller förnedrande.

  • ekarny

    Varför inte kombinera alla sakerna. Uppdrag: Att få klippa 3 personer (lugg el en lock) och göra uppsättningar på x antal personer och under tiden hon sätter upp håret kan hon underhålla med en låt.
    Vill man vara extra klurig kan du ju välja ut låtar som hon ska sjunga genom att hon får någon el någre slags ledtrådar.

Svar på tråden lite hjälp tack!!