• Busunge

Prag

Hej!

Funderar på kortare bröllopsresa till Prag alternativt Rom. Har tittat en del på Prag och det verkar väldigt prisvärt, vilket gör att man kunde lyxa till det lite. Finns det någon som har ett bra tips på ett bra (gärna lyxigt) hotell?
    Hälsningar och tack

• Svar på tråden Prag
  • silvera

Åh Prag! Jag skulle kunna prata om det i timmar!
    Om du söker på Prag här på BT, så hittar du många bra trådar.

Min man och jag bodde på KK hotell Central, ett mycket fräscht hotell, med trevlig personal. Vi hade turen att få fyra nätter, men betalade för tre, kanske att de har kvar det erbjudandet?
    Det var nära spårvagnen, och nära/precis bredvid porten till Gamla Stan. www.kkhotels.com/hotels/prag/k-k-hotel-central/k-k-hotel-central-im-ueberblick/

De hade en fantastisk frukostbuffé, den bästa jag har ätit! De bjöd på mousserande vin till frukost, och kyparna såg till att det aldrig saknades något!

I källaren finns det ett litet minigym, och en stor fräsch bastu, där man kan relaxa.

• Pyron

Jag gillade prag skarpt när jag var där, det är fint och lite romantiskt.

Ett förslag är att gå på sidogatorna och kolla, där är allt mycket billigare och mysigare.

• sommarstad

Var i Prag förra sommaren och i Budapest förra veckan.. tycker nog att Prag lämpar sig bättre för en romantisk resa.

• sommarstad

Det stora Blå skrev 2008-08-09 16:22:55 följande:

*sommarstad*Rom är väl mest romantiskt isf, men kanske inte så prisvärt.Bröllopsnatt i Prag. www.praguehotelguide.com/hotel.php
    Har inte varit i Rom så det kan jag inte svara på.
  • Busunge

Tack för alla svar! Har hittat många fina hotell i Prag, ser i varje fall helt fantastiskt ut på bilderna, kan kanske vara något att verkligen bo fint för en gångs skull... Om det är någon mer som har bott på något fint hotell skulle det vara kul att höra om era upplevelser! Ska kolla lite mer på Budapest, verkar vara mycket fint!
    Kram

Svar på tråden Prag