Vi är iofs inte gifta än, det händer i sommar :)
men jag tänkte tipsa ändå!
Var gifte ni er?
St Lukas Kyrka i Skövde
Hur såg kyrkan ut?
Den ser ut lite som en tonfiskburk utifrån, men på insidan! wow! öppen, ljus och med ett enormt panoramafönster som vetter ut över staden.
Var hade ni bröllops festen?
Festvåningen på Scandic Billingen, mitt i city. Festvåningen är tredelad, med en bardel, en sittningsdel och en salongsdel där man kan ha dans. Ligger ca 100 m från resecentrum, alltså otroligt nära för tillresande. Dessutom finns ju möjlighet att boka in boende på samma ställe som festen hålls.
Finns det någon camping, hotell i närheten där gästerna kan ta in?
Vi har tipsat om Scandic Billingen, Clarion Collection (hotell Majoren), First Hotel Billingehus och Billingens camping och stugby. De två första ligger alldeles intill varandra (med festlokalen i det ena hotellet) och de andra två ligger uppe på Billingen, där f.ö. kyrkan vi gifter oss i ligger också. Upp på Billingen är det väl ca 3 km från stan.
Priser?
För buffé (som inkluderar förrätt, varmrätt och efterrätt) betalar vi 365 kr pp. Det finns vansinnigt många bufféer att välja mellan och även trerätters sittningar (lite dyrare). Finns också flertalet dryckespaket att välja mellan, vi har valt ett som innehåller välkomstskål, 2 glas vin alt öl till maten samt kaffe m avec för 292 kr pp.
Vi betalar ingen hyra för lokalen, det ingår i kuvertpriset. Ingår i kuvertpriset gör även personal, dekorationer, dukning och städning. Det finns tillgång till ljudanläggning i festvåningen.
Har ni bilder?
Jag har lagt upp ett par bilder på kyrkan och festvåningen i det här blogginlägget: http://tuvaa.blogg.se/2010/september/bilder-till-louise-och-martina.html