Tips på hur jag får min drömbukett!
Jag vill ha en rätt liten, kompakt, vit, rund, bullig bukett med långt skaft.
Någon som kan ge tips =)
Jag vill ha en rätt liten, kompakt, vit, rund, bullig bukett med långt skaft.
Någon som kan ge tips =)
Just ja!
Jag gifter meg i slutet av september så det bör ju vara någon blomma som är i säsong då =)
tja,funkar det inte att sätta vita rosor tätt?
eller nejlikor?
nöjligen hortensia? finns de vita?
liljor?
Svårt då man inte vet riktigt hur DU tänkt dig........
själv vill jag ha ett par långtstjälkade blommor.typ gladiolus eller gerbera eller nån lilja...i typ rosalila.....jag ska va i cypern i sep o vet inte alls ved där finns för blommor........
finns det kanske tips på någon sida som har MASSOR med bilder.
Helst en bukett utan rosor men det kanske blir svårt.
det finns fullt med andra blommor än rosor. de flesta väljer rosor av vana, för att andra gör det. visst e de vackra och finns i en uppsjö olika färger men det finns orkideér, liljor,solrosor,gloriosa (min personliga favorit), garbera,freesia, eustoma, delphimium, crocosmia (vacker orange),cattleya,amaranthus (hängande), zantededeschia(kallor, finns i många färger),nerine...gör något spännande
tror jag spårade ut där haha, men liljor, eustoma, freesia, delphinium å kallor finns i vitt och ett gäng till
Den typ av bukett du beskriver är jättefin att bygga med nejlikor, kanske med ett par andra blommor med i som bryter av eller någon ranka som tex hjärtan på tråd eller pärlor, strass som smycke och "pricken över i", en fin bladmanschett som avslutning kan vara snyggt, eller helt stram form. Ta gärna upp ngt material från klänningen eller välj ngt som verkligen kontrasterar mot den när du lindar stjälkarna. Ett extra plus är att nejlikor är i säsong året runt, är en jämförelsevis billig blomma och är mycket mycket hållbar. Lycka till
Jag hittade min bukett på
www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp.
Dock har min nästan bara rosor i sig men har för mig att det fanns massa olika på deras hemsida. Skrev ut bilden på den jag ville ha och gick till den närmaste blomsterhandeln hemma. Hoppas den blir fin . Lycka till!
gamman