• sanneb

Ute i sista minuten - tips på florist runt Stockholm

Inte trodde jag att man var tvungen att boka allt så tidigt. Jag vet vad jag vill ha för bukett men nu behöver jag tips på florister runt Västerort att ringa runt till

• Svar på tråden Ute i sista minuten - tips på florist runt Stockholm
  • Originalrosen

St Eriksplan, Bernzonz blommor

• Marie Caroline

Hej,

Jag reagerade precis som du. Ska gifta mig 20:e september och försökte beställa blommor nu i helgen som var. På första stället fick jag närmast en utskällning för jag var ute så sent.

Tillslut tog jag kontakt med en butik i Sundbyberg som heter Floristverkstan. De var väldigt gulliga och kunniga. Lyssnade på vad jag ville och kom med precis lagom förslag och tips. Har ju inte sett min bukett ännu, men bemötande och servicen hitintills har varit perfekt.

Lycka till.

• sanneb

Marie Caroline skrev 2008-08-11 13:37:00 följande:

Hej,Jag reagerade precis som du. Ska gifta mig 20:e september och försökte beställa blommor nu i helgen som var. På första stället fick jag närmast en utskällning för jag var ute så sent. Tillslut tog jag kontakt med en butik i Sundbyberg som heter Floristverkstan. De var väldigt gulliga och kunniga. Lyssnade på vad jag ville och kom med precis lagom förslag och tips. Har ju inte sett min bukett ännu, men bemötande och servicen hitintills har varit perfekt. Lycka till.
    Jag såg ditt inlägg på ett annat ställe tidigare idag så jag ringde dit ;D
    De verkar jättetrevliga och tyckte inte alls jag var ute i sista stund - så nu ska vi dit på onsdag
  • FinalFantasy

Oj dom i johanneshov ska vara bra, finns under företagsregistret men glömde deras namn nu.

• HurraViSkaGiftaOss

Blommor är ju färskvara och oftast ska man ju ha vanliga säsongsblomor i buketten. Så varför ska dom ha så lång tid på sig? Dom binder ju i alla fall inte buketten flera veckor innan.
    I bland blir allt så uppsjåsat bara för att det är bröllop tycker jag.

• S O F

Sant att allt blir stressigt och uppsjåsat för att det är bröllop :)

Om man bara ska ha "vanliga" säsongs blommor så behöver man ju inte mycket tid. Men är det speciella saker man är ute efter så kan det löna sig att vara ute i god tid.
    Jag har tex. lagt en beställning hos en grossist redan och handlat lite pynt osv till ett bröllop sista helgen i aug.
    Och det är enbart för att det är en lite annorlunda bukett.

• sanneb

Vill bara tipsa om Floristverkstan i Sundbyberg - de var så lugna och tillmötesgående - inget hysteriskt eller förvånade att jag var där 2,5 vecka innan bröllopet - utan fixar 3 buketter + 3 corsage för ca 2200 kr
    Och trevliga var de ;D

• vero
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-08-12 20:24:42 följande:
    Blommor är ju färskvara och oftast ska man ju ha vanliga säsongsblomor i buketten. Så varför ska dom ha så lång tid på sig? Dom binder ju i alla fall inte buketten flera veckor innan.I bland blir allt så uppsjåsat bara för att det är bröllop tycker jag.
    jag instämmer. jag gör brudbuketten oftast dagen innan.
    har funderat på det där...det kanske e pms, stress eller nåt, nåja onödigt i alla fall.
    jag har blivit lite nervös när en kund kommer på tisdag och säger hej! vi gifter oss på fredag...AAAAh...men det löser sig med att man bollar tankar med varandra och försöker nå samma bild av buketten som bruden har.
  • Augustibruden 2008

Ohh va kul att höra att fler ska ha Floristverskán i Sumpan!
    Dom är sååå bra + moderna!!

Jag har alltid köpt blommor där, mina vänner lika så inkl deras blommor inför deras bröllop + beställt till mitt eget.
    (brudbukett,2 näbb + 2tärnbuketter, 1 corsage+ blomsterarrangemang till borden)

Svar på tråden Ute i sista minuten - tips på florist runt Stockholm