• avil

HUR klarar sig en bukett utan hållare? vissnar de inte fort i värmen??

Ska ju vigas i cypern-VARMT.O vill INTE ha hållare till buketten utan bara en enkel bukett med "nakna" stjälkar.
    Klarar sig blommorna då? Under fotografering ute i över en timme o sen under vigseln??
    eller slokar de direkt?

• Svar på tråden HUR klarar sig en bukett utan hållare? vissnar de inte fort i värmen??
  • avil

nån vet väl??
    Vill INTE heller ha rosor-det kan ju vara olika på olika blommor.
    Vill gärna ha nejlikor eller gerbera eller gladiolus ...

• Fröken förväntan

Jag vet inte hur varmt det är men en kompis gifte sig i svensk sommarvärme (23-25 grader) förra året och hade en bukett utan hållare som höll sig finfint under fotograferingen innan och vigseln. Hon hade bland annat rosor och dahlior i sin.

Av de blommor du nämnde brukar ju iaf nejlikor och gladiolus vara väldigt tåliga och hålla länge medan gerbera slokar snabbare... men det är ju när de har vatten.

Det var kanske inte så mycket till hjälp men lite

• PennyJenny

Jag hade ingen hålla utan nakna skaft på min bukett i fjol. Men det var inte görvarmt då. Vi hade fotograferingen mellan 13.30 och 15 och sedan var vigslen vid 16. Jag hade en petflaska som var avklippt nerstoppad i en pappkasse och mellan fotograferingen och vigslen så stod de i påsen och vattnet (och naturligtvis fram tills fotograferingen började). De klarade sig jättebra. Prata med en florist om vilka blommor som kan passa så du inte av misstag väljer de blommor som har lättast för att sloka.

• avil

Ja,problemet är ju att jag inte vet vad de har för blommor i cypern på deras blomaffärer........
    vad säljs där?

• PennyJenny

Ja, det har du ju iofs rätt i att det kanske är lite svårt att veta ja...

Släng ut en fråga här väl om det, det kanske är någon som har koll på det?

• vero

det borde vara rätt många blommor som trivs där. det finns nog liljeväxter, hibiscusar...de växter som trivs i södra europa bör trivas på Cypern ochså...men jag har aldrig varit där...hum det var väl knappast till någon hjälp

MVH Vero

• dimma

och jag som trodde att du lugnat ned dig i denna fråga! jag tror det var bla gerbera och nejlikor i min bukett. den klarade som sagt var 35+ grader under bröllopsdagen och var fortfarande lika fin tre dagar senare.
    cypern är ganska civiliserat, så där finns nog blommor som duger till brudbukett ska du se. säkert liknar utbudet det du hittar här hemma - det är ju knappast bara närodlade blommor som säjs varken här eller där. leta upp en florist på cypern och ring dem nu om du är väldigt orolig över detta. eller också spar du den energin till annat och tar det som det blir.

• avil

dimma? min energi räcker till allt det ska räcka till,så oroa dig inte över det du.

• dimma

haha, jag ska sluta oroa mig då Du väljer självklart själv vart du lägger din energi! Trodde bara att jag lyckats hjälpa dig i den första tråden...

• avil

Jo,men grejen är väl mycket det att jag helt enkelt undrar HUR länge blommor klarar sig i värme? o se fina ut alltså......
    jag undrar hur lång tid det tar innan blommor börjar sloka.......
    Beror på vilken sorts blommor,det fattar jag,men på ett ungefär.

Sen kan jag väl ta nån flaska m vatten o så-visst,tack,ett bra förslag,o antagligen så det kommer att få bli!

Men frågan kvarstår-hur länge kan normalt blommor se fina ut i värmen?
    men skit i det.
    Nu ska jag fara o fålla upp klänningen på torsdag o köpa en liten väska osv......det blir bra!

Svar på tråden HUR klarar sig en bukett utan hållare? vissnar de inte fort i värmen??