Äntligen Fru Elf efter en STRÅLANDE 9 augusti!!
Måste bara få dela med mig av vår fantastiska bröllopsdag!! Började med att jag åkte till hotellet och hämtade nyckeln till vårt hotellrum, med utsikt över älven. Väl där kikade jag in på rummet så jag visste vad som väntade oss ca 15 timmar senare.... Sen till festlokalen och fixade det sista på borden med blommor. Hem igen där huset var fullt av blivande nattgäster. Packade min o min M2B väska med kläder för dagen samt dagen efter. Smink och tandborste och allt som kan tänkas behövas. Vi lämnade vårt hem vid ca tolv för att ockupera grannarnas dusch o göra oss iordning. Sen kom min bästa vännina som sytt min klänning samt bundit min bukett och hon skulle ta våra fotografier. Detta gjorde vi på grannens brygga då vi inte ville vara på vår brygga eftersom alla gäster började anlända När vi stod i duschen fullkomligt regnet ÖSTE ner och jag började bli riktigt orolig...När min vännina kom så fullkomligt det sprack upp och blev STRÅLANDE sol o klarblå himmel
Väl färdiga med foto blev det en timme med BARA väntan. Halv tre kom killen som skulle köra oss till bryggan i båt. Liten och snabb!!!hihihi Gästerna trodde vi skulle komma i häst och vagn och när vi for förbi bryggan i 30 knop var det MÅNGA som blev fövånade!!!! Väl vid bryggan började vigselakten med solo sång och aukustisk gitarr: Tycker om när du tar på mig, av Gessle. Sen läste min mamma en dikt som var: I folkviseton av Nils Ferlin, sen sjung solisten: You´re the inspiration an Chicago, sen själva vigselakten där min man "tappade" ringen till gästernas stora förtret. Det gick ett STORT sus genom folkmassan och min tonårstjejs bästa kompis ropade ut efter ca tre sekunder efter att min man tappat ringen ner i sjön att: JAG HAR EN EXTRA!!!! Då började alla gap skratta och förstod att det var ett skämt!!! Det blev JÄTTELYCKAT!!Sen sjöng solisten: En kvinna och en man av Niklas Strömstedt!
Därefter fick alla tonåringar och barn som ville åka med oss på vagen som drogs av två fantastiska ardennrar! Min andra vännina hade gjort iordning dom med blå/vita band i manen (det var de färgerna vi hade)Hur mysigt som helst och jag o min man delade en flaska skumpa under färden som tog ca en halvtimme...FORTFARANDE strålande sol!
Väl vid lokalen fick gästerna gå en liten tipspromenad och fick en välkomst "drink" som bestod av en STOR zinkbalja fulla av allt från småläsk i burk o cider i småflaskor till små flaskor av vin samt burk öl.
Det var väldigt uppskattat!!!
Sen när vi anlände var det lite mingel och sen dags för buffén som ALLA gäster hade varit med och göra i stället för presenter...
Vi åt och drack jätte gott och massor med underbara tal och telegram. Lite hyss och sen kaffe o avec med efterrätts pajer med vaniljvisp!!!
Sen öppnade vi baren och dansen! Jag o min man dansade till ca halv två och sen dags att fara till hotellet!! Vilket bröllop !! Jag går fortfarande på rosa moln och vi är hur nykära som helst!!!
Detta blev långt men var tvungen att skriva av mig!!!
Lycka till ni som har det kvar, vi har redan pratat om att göra om detta var tionde år
Kram till alla goa på BT!!!