• didis

måste spara men sambon vill inte...

Hur tajt ekonomi har ni? Är det en reell oro du känner eller vill du känna tryggheten i att pengarna finns på kontot i god tid?

Budgeten ligger på 40, ni har sparat in 10 redan och det är över 8 månader till bröllopet. Gott om tid tycker din sambo, ont om tid tycker du. Vem av er som har rätt beror förståss på er ekonomiska situation.

Jag har dock full förståelse för att inte vilja offra det goda livet i nuet för ett bröllop. Så har jag själv känt i allafall i 15 år.

• didis
    Boomtown skrev 2008-08-12 22:55:32 följande:
    Jag har samma problem med min gubbe. Pengar ska rulla. Spelar ingen roll om vi har ett gemensamt mål. Det går inte säger han bara. Han vill köpa allt han vill ha om det så blir på avbetalning. Sparande är i sista hand för honom. Om jag inte hade tagit tag i det i smyg så hade vi inte kunnat köpa möbler, greklandresa m.m. Han vet att jag smyger med det. Men han har noll koll. Det blir ju en positiv överaskning iallafall. Men nu har jag samma problem som dig. För nu sitter jag med en villa som måste renoveras och 2 barn. Då är det inte lätt att få undan pengar ens i smyg.
    Jag skulle bli galen!! Vi har alltid haft gemensam ekonomi och periodvis levt MYCKET knapert men aldrig bråkat om pengar.

Det må låta oromantiskt men samma syn på ekonomin är jätteviktigt! Att leva i en relation där en slösar och den andre tvingas spara tycker jag visar brist på omtanke.
Svar på tråden måste spara men sambon vill inte...