• zeddy

Blommor till färgtema isblå/grå/silver

Vad ska man ha för blommor om man har färgtema isblå/grå/silver? Jag har kollat runt på alla möjliga olika hemsidor men hittar nästan inget som går i de färgerna..

Någon annan som kommer ha det temat?

• Svar på tråden Blommor till färgtema isblå/grå/silver
  • vero

något som är underbart är tex. delphinium/riddarsporre med sin klara blåa färg, tistlar, silver eller blåa mekadopinnar, färgade band, olika tillbehör som stenar, glas

mvh Vero

• zeddy

Tack, okunnig som jag är om blommor fick jag googla :) Men det enda av de du föreslår är delphinium/riddarsporre och de var mycket fina!
    Jag kanske ska tillägga att jag kommer att gifta mig i juni.

Någon annan som har förslag?

• Fröken förväntan

Blå hortensia tycker jag är ljuvliga!

• vero

blå hortensia e jättefin, däremot e de svåra att ha i dekorationer/brudbukett då de har en dålig hållbarhet.
    lammöra-silvrig, xeranthemum småblommiga( har en bukett med dem i bildgalleriet m vita rosor),det finns en blomma som e blå och heter strand veronica hehe..trachelium säga vara blå men ser er lila ut,anemoner e fina också hum...ska tänka lite till
    mvh vero

• vero

hyacinter, förgätmigej, irisar(underskaddad kapacitet), gentianaväxter, eucalyptusblad finns i vackert silvrigfärg, de finns en euc.sort som har jättefina små blommor som ser ut som små lycktor: eucalypthus preissiana.

• vero

har jag sagt afrikansk blå lilja? den e fin

• zeddy

Tackar tackar! jättefina allihopa, nu kan jag nog knåpa ihop något :)

Svar på tråden Blommor till färgtema isblå/grå/silver