080808 - Nu är vi äntligen gifta! :-)
Folk säger alltid att man ska lägga sig tidigt kvällen innan sitt bröllop,så var det inte för oss. Vi kom tillbaka till hotellet vid 01,00 efter att ha fixat i festlokalen och var helt oförmögna till att sova. Tankarna for genom ens huvud. Trots det så vaknade jag pigg vid halv sju och började plocka ihop både kläder och smycken m.m. Sedan gick jag och min m2b ner och käkade frukost i lugn och ro. Blev ingen vidare frukost, snarare en liten tallrik med lite vattenmelon men det räckte. Sedan gick jag vidare till frisören. Där var alla tärnorna och väntade på mig ,Charlotta, Kathy, Anita och Jeanette. Frisören välkommnade oss med champange, frukt, godis och baguetter. Allt tog nästan 4 timmar och jag vet inte om det var champangen som gjorde det men jag var inte ett dugg nervös. Men när Charlotta kom och förklarade att min m2b stod där ute blev jag sjukt nervös. Svetten börja lacka och jag kände illamåendet komma. Nu kom allt över mig. Jag lämnade allt och alla, betalade och for ut till honom trots att jag sagt att han inte skulle få se mig innan. Där stod han, så vacker och även han påtagligt nervös.
Vi for alla ner till stranden för fotografering. Där mötte vi upp Martin bestman och Magda och fotografen och påbörjade fotograferingen. Nervösen dämpade sig då man var fullt upptagen med att stå på rätt sätt, att inte ha brudbuketten uppe som en fackla eller få den att se ut som man vill hugga någon
Men det heliga klockslaget, 14.00, närmade sig och man blev mer och mer nervös igen. Solen sken och det var riktigt behagligt väder, dock skulle blåsten utgöra vissa problem.
När jag senare gick ner med tärnor till stranden var nervositeten fruktansvärt, hjärtat bultade och svetten lackade. Men snart såg jag min m2b stå där nere på stranden, vigselförättaren var där iklädd i en skånsk folkdräkt och även gästerna stod där. När jag väl stod vid mike glömde jag allt annat runt om mig. Vigselförättaren läste upp sitt tal sedan fortsatte Anita och Martin med att sjunga och spela "utan dina andetag" med Kent, sedan höll jag och mike våra löften för att sedan avslutas med att vigselförättaren läste upp en dikt, vi bytte ringar och kyssen, vigselbeviset och en gåva från Ängelholms kommun, närmare bestämt en lergök.
När vi sedan gick ut till "aint no mountain" var lyckan fullgjord.
Även festen var underbar, fint dekorerat, god mat och mycket god stämmning. Värdinnorna hade en del roliga lekar på lager och allt var perfekt. Pricken över "i:et" var regnet som kom senare på kvällen , som ska betyda lycka samt att vi slapp regnet på oss då vi satt tryggt inomhus.
Vi for ifrån lokalen vid 01,30 lyckliga!
Innan vi får till hotellet gick vi inom statoil för att köpa cigg, en brudklädd kvinna i en mack gav många förvånade blickar
En liten varning till alla som ska gifta sig ute:
spraylimmet på vigselprogrammen lockade till sig en hel svärm med getingar och lämnade efter sig en stucken gäst och en stucken tärna.. Varning!!!
Bilder finns i galleri och på www.pixbox.se/usr_show_id65887_page0_order1.html
Mike, min man:
Jag kommer aldrig glömma första gången vi möttes
Jag kommer aldrig glömma vår första kyss
Jag kommer aldrig glömma dagen jag födde din son
Jag kommer aldrig glömma denna dag, då vi står här och skriver våra löften i sand
Men mest av allt så längtar jag till den dagen, vi sitter där på parkbänken, matar änderna och pratar om våra barn och barnbarn
Nagyon Szeretlek!!