• Aurelia

allt känns trist

Brukar gilla hösten men nu känns allt bara hemskt. Slut på semester och sovmornar och nu är hösten här med tidiga mornar, jobb och tvivel och massa negativa tankar. Hur kommer man in i en god cirkel av positivt tänkande, så att inte allt behöver kännas såhär tungt och jobbigt? Känns som jag oroar mig för allt och inte orkar engagera mig i något. Usch. Och jag retar mig på allt - kunder, kollegor, you name it.

• Svar på tråden allt känns trist
  • SnuttisSessan

Jag är tvärtom :) Jag älskar när man kan bylta på sig tjocka tröjor och gå uppfriskane promenader, även om inte det händer så ofta. Till hösten när allt kommer igång igen får jag en ny tändning och brukar ta tag i vikten och komma igång...

• Aurelia

Jo, jag brukar också gilla hösten... men saknar den kravfria semestern när man verkligen kunde leva i nuet och bara ha det bra. Kan inte riktigt applicera den känslan på vardagen nu med tidiga mornar, jobb och stress.

• Ankan80

Jag brukar piggna till av lite hemmaprojekt.
    Kanske måla/tapetsera om, inreda med nya saker/möbler.
    Allt efter ekonomi och ork.

Eller kanske planera in en resa i höst. behöver ju bara vara en weekend.
    Något att se fram emot.

• Tooticki

Vantrivs du med jobbet? Ert boende? Familjesituationen? Vad har förändrats sen förra hösten? Vad får dig att må bättre (förutom sovmornar och semster)?

• asaonthehill

Jag mår alltid bättre efter att ha sett någon rolig och smaskig film- nu gillar jag förstås bröllopsfilmer av alla de slag!

• Aurelia

Tack alla. Känns bättre nu. Retar mig en del på en kollega som alltid vet bäst och är väldigt dominant och "så det så"-aktig, men man får försöka stå ut... och inte bli likadan själv tillbaka.

Svar på tråden allt känns trist