• Vargtassa

Ska man ha en eller två ringar?

Sambon har tappat bort sin förlovningsring och jag har min på tummen då den är för stor.. Måste man ha en förlovningsring och en vigselring när man gifter sig eller räcker det med en vigselring? Annars måste vi köpa två par ringar.....
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ska man ha en eller två ringar?
  • Mrs Mommy

Känns det rätt med bara varsin så kör på det!

Vi hade tröttnat på våra och beställde nya till bröllopet, jag har 2 och min man en bredare

• Vargtassa

Mrs Mommy:
    Det skulle ju vara det optimala för oss med! Så skulle jag vilja ha det men vi har lite tajt budget.... Vart köpte ni era?
    :)

• Ankan80

Kolla i den vanliga affärerna och prova där.
    Köp sedan på någon av dessa e-butiker. Mycket billigare och garanterat säkert.

www.vigselbutiken.se
    www.jempguld.se

Finns kanske fler men dessa kan jag rekommendera.
    Köpte min vigselring på den förstnämnda.

• Mrs Mommy

Vi köpte dem hos Artinian`s Juveler i stockholm, de gör allt förhand.
    Rekomenderas varmt
    www.juvelsalongen.se

Vet en annan brud här inne som också köpte där men med lite tiht buget. Då designade och tillvekade de ringarna så det går att fylla på med stenar efter hand.

Bara för att man inte har råd med allt innan bröllopet behöver man inte kompromissa resten av livet

Vet tom en som "hänger här" som köpte ny ring efter bröllopet då hon inte trivdes med den de köpt först

• Ilbäcksan

Då vi tröttnat på våra förlovningsringar så köpte vi varsin ny uppsättning både förlovningsringar och vigselringar. Dessutom ångrade jag mitt vigselringköp och fick därför byta både vigselring och förlovningsring då de var menade för varann.... lite surt och fick lägga emellan 3400:- :(
    Var säker när du väl köper, är mitt tips!

• Freckles

Vi är inte ens förlovade utan slog till på vigsel på en gång. Så vi kommer båda få våra ringar på bröllopsdagen och alltså bara ha en ring. Det passade oss!

• Aleta

Titta på gamla ringar hos pantbutiker och auktionsfirmor. Där kan ni göra fynd. Det går utmärkt med en ring tycker jag.

• Zozo

Det enda MASTE som finns är en ring till bruden om du gifter dig i kyrka, annars kan du göra precis hur du vill - ingen ring eller fyra ringar liksom. Vi har vars en som vi bytte vid ceremonin men vi har dem inte alltid pa oss. Vi är lika gifta för den skull.

• patti87

hehe...ska o ska...man måste ingenting. jag har bara en ring...och det räcker gott och väl :)

• Äppelkindad

Vi är inte förlovade heller men slår till på vigsel direkt (dessutom hemlig). Jag hade tänkt att ha en ring men hittade inte riktigt den jag hade tänkt mig så det blev två i en fin kombination.

• pirrig2

Varför minskar du inte din i storlek och använder den plus en vigselringe.
    www.hellkes.se hjälpte mig att ta ut min ring, la på mig några kilo när jag fick min bebis:)

• Lillsnufflan

Min sambo har en ärvd förlovningsring som han ska ha som enda ring. Jag fick också en ring av en släkting, men den visade sig vara för stor så jag går utan (vilket inte gör mig något, för mig sitter inte förlovningen i ringen, men ett par utomstående tycks ha funnit detta provocerande...).

Vi kommer att köpa en ring till mig nu till vigseln och sen ska jag få en till när vi firar ett år (och förhoppningsvis har bättre ekonomi) så det verkligen syns att jag är gift.

Svar på tråden Ska man ha en eller två ringar?