• Sarasö

    Förväntar hon sig en möhippa?

    Vill gärna höra vad ni andra har för åsikt om detta.
    Min undran är om blivande bruden kan förvänta sig att bli hippad även om de inte bjuder på bröllop.
    De som ska gifta sig ska inte ha någon bröllopsfest,de tänker viga sig ensamma med präst och någon okänd som vittne.
    Jag vill inte gärna höra sedan att den blivande bruden hade förväntat sig en möhippa men att vi inte ordnade någon....
    Vad tror ni? Hör det till iallafall att någon fixar en hippa?

  • Svar på tråden Förväntar hon sig en möhippa?
  • gusjma

    Jag tror kanske inte att hon VÄNTAR sig en möhippa, men om det är en nära vän så finns det väl inget som egentligen talar MOT att ni hippar henne? En möhippa är ju för att fira bruden, inte som en motprestation för att man blir bjuden på bröllopsfest..!

  • Lollick

    Det tror jag absolut inte ni behöver tänka på....Vill de fira ensamma tycker jag inte att ni behöver anstränga er för deras skull.

  • Lollick

    Men vill ni så tycker jag självklart att ni skall ha det!!!!!! Alla fester är ju kul, och ett överraskningskalas är ju alltid super kul!!

  • gusjma

    En möhippa skall ju aldrig vara ett tvång att sätta samman. Det gör man ju för att man tycker om bruden och vill fira henne!

  • jojo matte

    jag tror inte hon förväntar sej någon hippa, men hon skulle säkert upskatta om ni väninnor hittade på något.. jag känner henne inte.. men du å hennes andra vänner vet väl vad hon skulle kunnatänkas upskatta?

    jag skulle blivit glad!

  • MrsSeptember

    Jag skulle tolka det som att de vill fira sin kärlek ensamma och inte fira den med en fest och med andra på något sätt. Och därför ha det som orsak att itne ha hippa.

    Hon kanske VILL ha möhippa, men jag tycker inte att man ska FÖRVÄNTA sig det. Ett smyg bröllop sänder inte ut såna signaler eller hur jag ska beskriva det..

    Är det en person som skulle uppskatta det och ni är ett gäng galna personer som i vanliga fall gör galna grejjor så är det nog inte fel med det i alla fall =)

  • MissRagger

    Ja..! Hihi!.. det tycker jag fsktiskt!...

  • förstagångsbrud

    Du kan ju fråga henne om hon vill, det måste ju inte vara galen kidnappning tidigt en morgon och fullt ös med pinsamheter hela dagen... Ni kan ju göra något trevligt ihop, och det kan vara en överraskning även om hon vet att NÅT ska hända.

  • LCDS

    Såklart att ni ska fixa en möhippa!! :)

  • impala58

    Svår fråga det där...
    Kan ni inte på ett bra sätt kolla av om hon vill/väntar sig en möhippa.
    Jag har vänner som gift sig med bara de närmaste och när vi ordnade en möhippa till henne blev hon jätteglad, men när jag har gift mig i hemlighet så vill jag INTE ha någon möhippa (då har jag iofs sagt till dem att jag avsäger mig möhippa också.

    Jag tycker iofs att om man gifter sig i hemligt så kan man inte förvänta sig någon hippa heller, men vill ni och tror ni att hon skulle vilja det och uppskatta det så är det inget som säger att ni inte får.

  • 080801

    Har själv gift mig hemligt och kan bara ge min syn på saken...

    Valde att gifta mig hemligt för att jag älskar min man men avskyr att stå i centrum... Och att hålla bröllop- det är verkligen att stå i centrum ...isch!

    Med andra ord så hade jag inte uppskattat en möhippa! Det är ju en av de saker som jag hade velat slippa ifrån...

    Men vill ni göra något för henne så bjud ut henne på en trevlig middag på restaurang och strunta i alla andra larvigheter. Det är något som jag hade uppskattat i alla fall... Men det är jag det!

  • Fru2009

    Jag håller med 080801! ... och några till i tråden för den delen. Usch för möhippor som är pinsamma och larviga. Ska det va, ska det va kul och något som alla som är med, särskilt bruden förstås, uppskattar.

Svar på tråden Förväntar hon sig en möhippa?