• Hedebris

hjälp oss att gissa!

någon som vill hjälpa mig att lista ut vart vi ska på bröllopsresa. vi ska sitta vid postlådan 14.30 imorgon och fick packlista igår:

packlista:
    Vardagskläder att ha på sig vid avfärd
    Bekväma skor
    Badkläder
    Träningskläder
    Gympaskor
    Necessär med lämpligt innehåll + duschgrejer
    Kamera
    Badlakan
    Sandaler
    Solskyddsfaktor
    Oömma kläder, gärna syntet material
    Ev. lite finare kläder

packa gärna i en ryggsäck

*blir lite rädd*

• Svar på tråden hjälp oss att gissa!
  • Tooticki

Har ni någon aning om hur länge ni ska vara borta och ungefär hur långt ni ska åka (typ Motala eller Sydney)?

• Hedebris

vi har ingen aning onm hur långt vi ska åka ...
    vi kommer hem senast söndagkväll.. eller vi har barnvakt till då

• Snyggelina

Tänkte också spa! Men funderade sen på om solskyddet talar emot det....men det kanske bara är ett trick =) Spännande!

• Hedebris

jag är också komfunderad... hrm

• tolonta

Kläder i syntetmaterial (och inte i bomull) vet jag att jag blivit ombedd att ha två gånger. När jag åkte forsränning och när jag var på glaciärvandring...

• Tooticki
    tolonta skrev 2008-08-14 11:27:48 följande:
    Kläder i syntetmaterial (och inte i bomull) vet jag att jag blivit ombedd att ha två gånger. När jag åkte forsränning och när jag var på glaciärvandring...
    Vad är anledningen till materialvalet? *nyfiken*
  • Celeste97

Norge/Skottland? Vandra i bergen?

• tolonta
    Tooticki skrev 2008-08-14 11:33:37 följande:
    Vad är anledningen till materialvalet? *nyfiken*
    Bomull suger åt sig för mycket vatten, och håller kvar den. Då blir man nedkyld. Även om man är genomblöt så är syntetkläder då bättre... En fleecetröja värmer även om den är genomblöt, och den blir inte heller lika tung som en bomullströja blir. Och på glaciärvandringen (på Nya Zeeland, där är glaciärerna väldigt blöta på sommaren) skulle vi ha tunna syntetbyxor och inget mer. Och sedan tröjor för att hålla värmen. Vi fick absolut inte ha jeans.
  • Tooticki
    tolonta skrev 2008-08-14 11:40:29 följande:
    Bomull suger åt sig för mycket vatten, och håller kvar den. Då blir man nedkyld. Även om man är genomblöt så är syntetkläder då bättre... En fleecetröja värmer även om den är genomblöt, och den blir inte heller lika tung som en bomullströja blir. Och på glaciärvandringen (på Nya Zeeland, där är glaciärerna väldigt blöta på sommaren) skulle vi ha tunna syntetbyxor och inget mer. Och sedan tröjor för att hålla värmen. Vi fick absolut inte ha jeans.
    Ja, det är klart, det har du rätt i!
Svar på tråden hjälp oss att gissa!