• TesshjärtaFred

Kostnad för trycksaker

Sitter här och sliter med budgeten.
    En post som jag har noll koll på är den för trycksaker, alltså inbjudan, vigselprogram och festprogram etc.
    Vad kostar sådant?
    Ni som har gjort själv, ungefär vad har ni räknat på för kostnad?

• Svar på tråden Kostnad för trycksaker
  • lillP

jag har gjort våra själv och det kommer väl allt som allt hamna på runt 1500-2000kr för 50gäster. Vi har beräknat på inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort. Har köpt papper, stämplar, stämpelfärg, embossingpulver, varmluftspistol, sidenband, kuvert då. Kan tillägga att jag har ganska dyra papper, men haft möjlighet att köpa till inköpspris + moms så det blir nog ungefär samma pris som att köpa "vanliga" papper, typ papperix, som finns på bla Panduro, Åhléns och i boklådor.

Man ska inte räkna med att det blir billigare att göra själv än att beställa färdiga... Men å andra sidan blir de ju mer personliga

• Grå Katt

Inbjudningskort (22 st): 142 kr
    Kuvert till dessa: 84 kr

Vigselprogram och festprogram (40 vigselprogram, 34 vigselprogram av samma material) : 162 kr

Tackkort (gjort eget kort och klistrat in bild från fotografen. 27 st): 559 kr
    Kuvert till dessa: 70 kr

• sanber

jag får för mig att nånstans det stått att ca 1000 kr för alla trycksaker om du gör en del själv

Svar på tråden Kostnad för trycksaker