• erika26

nån som varit på arubua?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 20:48
    aruba

• Svar på tråden nån som varit på arubua?
  • Saltakatten

Jag har varit där två gånger. Är det något speciellt du undrar över?

Jag gillar Aruba och kan tänka mig att åka dit igen.

• lottis77

Aruba är helt super!! Finns många mysiga restauranger med varierande prisklass. Även på de dyrare ställena brukar de ha mycket prisvärda erbjudanden. Sista dagen, typiskt nog, upptäckte vi att det i staden Oranjestad var grymt bra shopping. Märkesvaror och smink till bra priser. Särskilt Clinique är prisvärt att köpa. Kan verkligen rekommendera er att åka dit! Skulle gärna tillbringa smekmånaden på Bucciti Resort...

• Saltakatten

Jag skulle nog säga att den enda anledningen till att det är billigt där är pga dollarn. När vi var där första gången låg dollarn i ca 9.50 sek mot andra gången när dollarn låg i 6 sek.

När vi var där första gången så var det ungefär som svenska priser men nu i våras när vi var där kändes det väldigt prisvärt.

Ni måste besöka Oranjestad, det finns en hel del affärer att besöka Just det, de har mycket lägre moms än oss (om de har någon, kommer inte ihåg) det påverkar ju också prisnivån på kläder, smink och smycken.

Var ska ni bo?

Vi bodde vid "high-rise area" och där har de byggt upp ett litet shoppingcenter och betydligt fler restauranger än när vi var där första gången. Jag rekomenderar inte att köpa en all-inclusive resa till Aruba för det finns väldigt mycket restaturanger med god och prisvärd mat. Dessutom är det väldigt låg kriminalitet så det kändes aldrig obehagligt att gå mellan restauranger och hotellet på kvällen. Det är billigt att åka taxi om man behöver göra det.

• erika26

manchebo beach resort spa!
    mitten på juni!

• Saltakatten

Åh, dit ska min kompis på bröllopsresa nu i september. Hotellet ser jättemysigt ut tycker jag.

Jag hoppas att det är bra och att min kompis och hennes man kommer att trivas där. De menar nämligen att det är pga mig som de åker till Aruba så om de inte gillar det så skyller de på mig

Börjar längta tillbaka nu... vilka stränder... helt fantastiskt!

På hotellet (Radisson) där vi bodde finns en restaurang, Sunset Grill, dit ska ni gå om ni vill ha en god bit oxfilé. Lite dyrare men väldigt gott. De har även många fiskrätter om man hellre vill ha det. Någon kväll åt vi på en italiensk restaurang på Hyatt, åt fisk med en saffranssås, supergott! Sen finns det en restaurnang som heter Texas de Brazil eller ngt liknande där grillar de kött på långa spett, sen går servitörerna runt med de här stora grillspetten och skär av bitar av det kött man vill ha. Lite speciellt men väldigt gott.

Ni kommer att få det kanonbra!

Svar på tråden nån som varit på arubua?