Hur mycket har ni gett för bröllopstårta för 100 pers?
...Och vad för sorts tårta var det?
Tycker det är så svårt att avgöra vad som är rimligt...
:D
...Och vad för sorts tårta var det?
Tycker det är så svårt att avgöra vad som är rimligt...
:D
Jag tror man betalar ett pris per bit faktiskt, sen spelar det ingen roll om man ska ha 40 bitar eller 100...
Inget svar på din fråga dock
vi betalar 28kr biten och vi får välja smak o utsende själva.
På konditoriet här, sa de att jag kunde räkna ca 35 kr per person för en "medeltårta". Det kan variera ett par eller några kronor per person beroende på vilken tårta det ska vara.
För 100 personer blir det således 3500:-
Vi betalar 1000 för en tårta till 65-70 pers, ungefär..
Har inte bestämmt vad det ska va för tårta än.. :P
Ajdå, det verkar vara dyrt här då..
vi betalade 65:-/bit för en moussetårta. (passionsfruktsmousse med hallon-pannacotta och mandelbotten)
det beror nog på var man beställer. och om det är caterat eller på restaurang..
vår kostade 4000 för 150 bitar
30kr biten betalar vi =)
Min syrra ska göra tårtan så jag vet inte vad jag får betala för ingredienserna... Inget för jobbet i alla fall. Härligt!
till 50pers betalar vi 1250:- så 2500 till100 pers.Så vi ger 25kr/port men det är nog ganska billigt vi bor på landsbygden tror det är dyrare i de större städerna!
30:- per bit i stockholm.
För en "riktig" bröllopstårta skulle vi få betala 35kr/bit. Tyckte det var lite mycket, så jag började kolla runt på vanliga tårtor.
Slutar med att samma kondis gör operatårta, med vit marsipan, 100 bitar + ställning för 15kr biten. Kommer själv dekorera mad röda rosor och murgröna, som i brudbuketten.
28 kr/bit för femvåningstårta för 100 personer på ställning, i kylbox. Levererat till festlokalen blev priset 3040 kr.
65:- per bit från Tössebageriet i Stockholm.
Här får vi betala 25 kr/bit och ska ta med ett foto till konditoriet så gör dom en som vi vill ha, med den fyllning vi vill ha!
49:-/bit, men då var formarna så att vi fick ta fler bitar än vi behövde för att få den tårta vi ville ha. Dock fick vi den precis efter vårt färgtema samt med ganska stora dekorationer på som var likadana som min brudbukett. Svindyrt - men också lite roligt med en så speciell tårta...
Vi betala 35:- / bit, chokladmoussetårta med vit riven choklad ovanpå, röda rosor och gröna blad i marsipan på
T and T skrev 2008-09-03 11:16:54 följande: