• Iluna

Tre brölops alternativ..men vilket?

Har tre olika bröllops alternativ å ja vet inte alls vad jag vill ha. När jag pratar med min M2B säger han bara, mig spelar de ingen roll, de är dig jag vill ha å de är din dröm att få gifta dig, så du får bestämma....när de närmar sig får ja föröska tvunga ur han lite åsikter..men tänkte höra vad ni har att säga..

1: ett vanligt svenskt bröllop, ca 80 gäster, en borglig vigsel någonstan, Tre rättersmiddag å en dunder fäst.

2: Dra iväg 10 dagar till ex maldiverna eller mauritius, vigas på en vacker sandstrand å bara rå om varandra.

3: På ett slott i Frankrike med ca 15 gäster (dom får betala flyget själva+ mat dom andra dagarna utöver bröllopet) Då hyr man slottet tre dagar tänkte jag å vigs i deras lilla kapell, avnjuter en fin 4 rättersmiddag å har en liten intim fest på kvällen.

Någon som har eller känner folk som har erfarenhet av någon av dessa tre, kom gärna med förslag eller åsikter...

• Svar på tråden Tre brölops alternativ..men vilket?
  • IdaÄlskarLennart

alternativ 3 =)

• Tooticki

Alla tre har sin egen charm. Det beror väl på hur viktigt det är att familj och vänner är med? Om era närmaste skulle ställa upp och betala flygbiljett och mat i Frankrike? Om det är viktigt med en stor fest eller om ni nöjer er med att vara bara ni två?

Om ni gifter er utomlands kan ni ju ha en fest hemma senare för alla. Om ni gifter er hemma kan ni ju resa till Maldiverna el Mauritius på bröllopsresa.

• Novemberbröllop08

Alt 2 låter ju onekligen kanonbra

• Iluna

ja vet alt 2 e ju kanon..men dom andra oxå...alla e ju bra..klart att man vill fira med släkt å vänner,semtidigt kan man ju dra iväg å ha en lite fest när man kommer hem å visa bilder å någon lätt buffe...sen frankrike e ju ett så annorlunda och unikt alternativ..å då blire ju som en tre dagars bröllopsfest...å de skulle vara billigare än att ha det i sverige å samma pris om maldiverna... å om gästerna får veta i god tid så vill dom verkligen vara med kan dom ju spara lite...Vet att många skulle bli mycket ledsna om vi åkte iväg själva..ne de e oerhört svårt..speciellt när man aldrig varit med om de två sista alt, då vet man ju inte vad man skulle gilla bäst...

Svar på tråden Tre brölops alternativ..men vilket?