blomma till mor och svärmor?
Hej!
Funderar på att ge min mamma en blomma på väg upp till prästen när jag gifter mig, och att ge svärmor en på väg ut. Ska jag då ta en "separat" blomma eller en ur buketten?
Hej!
Funderar på att ge min mamma en blomma på väg upp till prästen när jag gifter mig, och att ge svärmor en på väg ut. Ska jag då ta en "separat" blomma eller en ur buketten?
Det kan du nog göra som du vill med. Jag tänkte oxå göra så men kommer nog ha en som ser ut att sitta i buketten men är lättare att ur och inte lämnar ett "hål" efter sig... Om man nu kan göra så.
ja, jag funderade på det. Samtidigt tycker jag det vore lite kul att ha en blomma som inte matchar buketten så uppenbart, en röd ros eller nåt. Vi har orange och gult, så jag ska ha lite rosor och orkidéer i buketten, blandat med rönnbär.
Kan ju vara fint med två röda som blir en och som blir ingen även i buketten då... Hur hade du tänkt bära de om de inte ingår i buketten? Det har jag funderat på... Vart jag ska göra av de. Kan ju vara jättefint att ha nåt som sticker ut lite ur buketten.
Låter som en väldigt fin bukett du ska ha.
Ja, det var ju det... funderar på att köpa dem lösa och linda om med nåt band eller så (ett per ros alltså) och bara hålla tillsammans med buketten liksom
Mmm, en bra idé. Det går nog att lösa på nåt sätt. Kanske är enklast att göra så, så blir det smidigt att få loss de och inte tar så mkt tid. Så får det nog bli... Det behöver ju inte vara så långa stjälkar på de man ska ge. jag har liksom sett framför mig långa rosor som sticker ut. Fantasin är det inget fel på ibland :)
Jag gjorde upp med floristen så hon ordnade en minibukett i min bukett som jag kunde dra lös och ge min mor på vägen upp.
/Alyx
kan man inte ha ett litet armband med någon blomma på som man kan ge, så slipper den även att vara i vägen? utan e bara att ta av med ett böjbart band/tråd.
/Vero
det går att göra blomstersmycken tex brosch.
I usa är de "trend" nu att göra på detta sättet. Då sätter man två speciella blommor i buketten så stannar man till och tar dom från buketten å ger de till mor och svärmor.