• Kela2

Vilket datum i förlovningsringen?

Min sambo friade till mig i maj och jag svarade förstås JA! Tyvärr har vi inte hittat rätt ringar än, så vi vet ännu inte när ringarna kan sättas på fingret. Vilket datum skulle ni gravera i ringen? Det då han friade eller det då ringarna sätts på fingret? Vi tycker nog det då han friade, för vi känner oss förlovade från det att vi definitivt sa att vi ska gifta oss. Ringarna är förstås ett tecken på det.

• Svar på tråden Vilket datum i förlovningsringen?
  • förstagångsbrud

Ta det som känns rätt för er... Eller gör som oss, vänta i 2-3 år innan ni graverar in i ringarna och gravera då in FEL månad! Det var en miss.... Men det är ganska roligt nu, vi kommer definitivt inte att glömma vilket datum det egentligen var :)

• MrsSeptember

Jag tror att frieriet är ett större minne än själva ringbytet

• AnAngel

skulle graverat in datumet då han friade!

• lilja x2

det som känns rätt. Min man friade när vi var på semester i aug, men vi "förlovade" oss inte fören på vår årsdag i oktober. och vi skrev in oktober i ringarna för att vi tyckte att det var då vi förlovade oss. Man kan göra lite som man vill.

• roula

hej,
    själv har vi bestämt oss att datumet skall vara dagen ringarna sätts på fingret,
    själv har vi hittat ringarna hos www.smyckenet.se för rätt pris men vi har inte köpt dom än, skulle rekommendera att ni tar en titt på deras hem sida , ringarna kommer fr schalins och modellen heter Glaciär 237-6 i vitguld,

• Tidsmaskin

Då han friade och du sa ja! Det var ju då det skedde!

• Anemia

Vi förlovade oss den 14 januari i år, men har inget datum allt i ringarna, och kommer så aldrig heller ha. Inte heller i vigselringarna. I min förlovningsring står hans namn, i min vigselring (som jag precis beställde) står vårat gemensamma efternam!

• Tidsmaskin

Vad fint och annorlunda!

Anemia skrev 2008-08-16 23:40:18 följande:
    Vi förlovade oss den 14 januari i år, men har inget datum allt i ringarna, och kommer så aldrig heller ha. Inte heller i vigselringarna. I min förlovningsring står hans namn, i min vigselring (som jag precis beställde) står vårat gemensamma efternam!
  • Angelikasen

Jag skulle nog graverat in datumet då han friade, det är ju från då ni har bestämt er. Själv har jag ingen förlovningsring och jag kommer heller aldrig att ha, ska bara ha vigselringen.

Svar på tråden Vilket datum i förlovningsringen?