• Miss Emi

Promenad från båt till festlokal?

Vi håller på att fila på ett koncept men vet inte om det kan tänkas funka...

Vi skulle vilja vigas i skärgården och tänkte att vi kunde transportera gästerna i båt dit och tillbaka till festen. Festen tänkte vi ha i stan men problemet är de påtänkta ställena ligger en bit ifrån platsen man anländer med båten.
    Frågan är: Är det ok att låta gästerna ta sig själv från båt till festlokal? (ca 15-20 min promenad) Det finns möjlighet att ta buss dit men då kommunalt. Kan detta anses ok, eller ska man fixa transport med buss från båt till fest?

• Svar på tråden Promenad från båt till festlokal?
  • Miss Emi

Glömde skriva att det är i februari vi gifter oss

• lillP

Är de som ska på festen från stan?

• Miss Emi

Mer än hälften är från stan och ett 20-tal är utifrån.
    Lokal trafik bussarna går väl var 5-10:e minut..

• lillP

Gissar att det är Sthlm? De flesta som bor i stan har kanske sl-kort, men för de andra är det kanske inte så kul. Ett förslag är ju att alla får var sin bussbiljett om ni tycker att det blir för dyrt att hyra en buss men ändå vill bjuda på resan till festen.

• Jenqvist

Om ni åker och kommer tillbaka till samma ställe kan det ju tänkas att ett par kommer att ta bilen och kanske ställa i närheten. Gissar att det inte kommer ta så lång tid med bil om det bara tar 15 min att gå. Får inte alla plats så kan ju någon/några bilar åka i omgångar. Om ni har det som alternativ så får ju gästerna sedan bestämma själva hur de vill ta sig från båten till festen - med buss, ta en promenad eller åka bil. Är det en fin feb. dag så skulle jag kunna tänka mig att ta promenad men är det slaskigt och dant så kanske man inte vill förstöra sina kläder utan hellre väljer att åka på annat sätt till lokalen.

• Miss Emi

Japp det är sthlm...

Tack för inläggen!
    Svårt att veta vad gästerna kommer att tycka, men samtidigt känns det dyrt att hyra en buss för 1,5 km transport.. Men det är ju vinter som sagt...

• esset50

Om de får veta vid inbjudan hur det ligger till, så borde det väl gå att lösa?
    Bara den som vill, väljer att göra detta till ett problem.
    Är alla fysiskt ok, så är ju 15 min promenad bara skönt.
    Även om det regnar så har alla ytterkläderna på i februari.

Jag är ju en tvättäkta lantis utan kommunikationer där vi bor.

Hos oss är det i regel 1-8km att transportera sig mellan kyrka o lokal, beroende på vad man väljer. Bussen går på vardagar, skoltider... Tåget är det 2 km till, o det går också nästan bara på vardagar.
    Alla vet ju hur det ser ut, o ingen skulle vänta sig att få transport, utan det ordnar man själv...

Jag skulle köpa bussbiljett om jag bara visste hur man gjorde

Svar på tråden Promenad från båt till festlokal?