• FruGrahn

pröllopsresa

Hej tjejer!
    Ja nu är man gift sen några veckor tillbaka, det känns underbart!
    Nu har vi bara problemet var våran bröllopsresa ska gå, kan ni rekomendera något?
    Vi ska ha barnen med 2 och 5 år måste åka jul nyår, det är så himskans dyrt då men det funkar bara då.
    Jag är flygrädd och törs inte flyga för långt ändå vill man ju ha värme och sol!

Gen mig lite förslag så är ni snälla
    Tack!

• Svar på tråden pröllopsresa
  • Wingtear

Ta tåget (mer avslappnat än att köra bil) till Göteborg och strosa runt på Liseberg under deras julmarknad, det borde dessutom barnen uppskatta. Inte värme och sol direkt, men där finns universeum som ju har regnskog och säkert finns något badhus som kan erbjuda ersättande värme och ljus.
    Lycka till!

• MagdalenaH

Egypten kanske skulle vara något? Länderna längst upp i Afrika är ju varma då. Turkiet är oxå ok då tror jag.

• FruGrahn

Tack för tipset Wingtear men det låter ruggit och ganska tråkigt, vill åkar till värmen, är en frusen människa som runt jul tycker att vintern borde vara över!! :)

• Wingtear

Men kolla det där med tåg, iom öresundsbron så går det tåg ganska långt ner i europa.

• FruGrahn

Hej MagdalenaH!
    Har ni varit i Egypten? Har hört både posetivt och negativt om det. Det är ju inte så långt det är varmt ja 22 grader runt jul i alla fall.
    Var åker man där? Vad är bäst för barnfamiljer?

• sandybee

Var i Egypten i Mars för ett par år sedan. Bodde på fint All-Inclusive hotell i Hurghada. Älskade det! Fast tror det var en fördel att vi höll oss mest på hotellområdet (inhägnat med vakter). Folk där, precis som på många andra semesterorter, kan vara väldigt påstridiga och om man är en sån person som har svårt att säga nej så kan det bli jobbigt.

Tyvärr var det oroligt i Kairo då pga att Irak-kriget precis började då så det blev ingen utflykt till pyramiderna, men däremot till Luxor och Konungarnas Dal -ojojojojoj vilken resa det var!

Vattnet var underbart, stränderna fina, vädret perfekt (ca 25-30 grader på dagarna med en svalkande bris och svalt på kvällarna) och servicen kanon.

• MagdalenaH

Nej jag har aldrig varit i Egypten, skulle vilja åka men inte min blivande. Min svåger och hans familj har varit där och åker nu 31 aug igen och dom tycker det är kanon där. Billigt att resa dit och varmt och skönt. Dom åker till ett all inkl hotell i Hurghada (dom med) och deras barn är 5 och 11 år gamla.
    Kollar du runt på lite olika resebolags hemsidor så kan du ju leta på barnvänliga hotell som kanske har bamseklubbar och sånt. Eller så går ni in Ticket eller nåt och hör er för. Sedan kan ni ju gå hem och fundera och beställa via nätet med. Det blir oftast billigast

• MagdalenaH

Sen kan jag ju säga som så att visst, man hör både positiva å negativa saker om dom flesta länder tycker jag. Men det bästa är nog att åka dit och gillar man det inte så åker man inte dit igen. Vi ska åka till Turkiet 30 aug nu och jag har egentligen aldrig velat åka dit men det blev så billigt att åka och varför inte prova? Är det dåligt behöver vi aldrig åka dit igen.

• lillesessan

Hej!

www.flygtrygg.se rekommenderat av flera flygrädda

Gran Kanaria? Boka med ex www.fritidsresor.se, dem har bluevillage anläggningar för barnfamiljer, hur skönt som helst och har bamse koncept vilket uppskattas utav barnen. Det är dyrt att resa över jul & nyår tyvärr men också skönt att komma bort från julstöket här hemma. De brukar ordna julmiddagar och sådant på hotellen också. Inte expert men kolla

Svar på tråden pröllopsresa