• malinnnnn

Världens bästa möhippa! (långt)

Jag är så glad - igår, lördag, blev jag hippad - världens bästa möhippa!

Morgonen började med att det ringde på hemtelefon kl. 08:00. Tjejen i luren sade att jag hade 45 minuter på mig att göra mig i ordning och packa en väska med de saker som stod på listan i kuvertet som låg på köksbordet. Sagt och gjort. Men oj så ledsen jag var.. jag som trodde att mina vänner kände mig, men nu skulle jag packa ned bl.a. en kondom, sexiga underkläder, joggingdräkt, penna och papper m.m i väskan. Jag som ABSOLUT inte ville gå på stan och bli utskämd.. vad skulle jag nu behöva göra med en kondom? Min sambo, Daniel, lugnade mig och sade att jag säkert skulle få en jättekul dag...
    Nåja, jag duschade snabbt och gjorde mig redo, tog mitt pick och pack och hoppade in i taxin som väntade utanför.

Jag blev avsläppt mitt inne i stan och morgonen började med olika ledtrådar genom vilka jag hittade tre av mina nära vänner på olika ställen i centrala sthlm. När jag trodde att jag hade hittat de som skulle vara med på möhippan gick vi till Djurgården. Jag trodde jag skulle tappa hakan när jag såg att två av mina goda vänner från Finland satt och väntade med väääärldens pick-nick-frukostbuffé på en udde på djurgården! Så KUL att de kommit hit för min skull!
    Vi åt en massa god mat och drack champagne innan vi körde igång med en femkamp. Oj så vi skrattade :) När andra tävlingen var avklarad kom en taxibåt och plockade upp oss. Vi åkte runt djurgården i båten till Silja Lines terminal. Där gick vi ombord på ett av fartygen och latade oss i spa-avdelningen. Jag fick ½ timmes massage - OJ vad skönt! När vi hade bastat och tvättat oss fick jag otroooligt fina kläder att ta på mig. En tight svart tröja med silverhjärtan och en STOR svart kjol med lite volanger :) Tiara hade jag ju haft på huvudet redan från morgonen. En mindre fin scarf med en stor ros på skulle jag också ha. Vi tog taxi från terminalen hem till en av tjejerna i Vasastan. Vid det här laget var klockan kring 15-tiden och jag trodde att vi skulle äta mat hemma hos henne och sedan gå ut. Jag var redan jättenöjd med dagen! Vi hann komma in, tog varsin drink och satte oss ned och pratade.. då ringer det på dörren. Jag fick öppna - och vem står inte där? JO, Johan från Let's Dance!! Han kom in och lärde oss salsa - så jäääääkla kul!!! Jag fick dansa med Johan och mina vänner fick dansa solo. Efter salsa-dansen fick jag dansa vals med honom och så gjorde vi dödslyftet. Snacka om att jag var och är helt i extas.. hahaha. Behöver jag säga att jag älskar att dansa?

När Johan gick trodde jag det roliga var över, men nej - då ringde det på dörren igen och in kommer en till kille. Denna gång var det en kock som hade kommit för att fixa en 3-rätters middag tillsammans med oss Det var så otroligt roligt att tillaga maten tillsammans. Vi skrattade mycket och fick väldigt många bra tips om matlagning. Maten blev jättegod!! Mmmm.. När vi hade ätit och druckit klart gick vi ut till ett utställe i närheten där vi diggade loss till bra musik.

Ca kl 03 var vi hemma igen.. OJ så glad jag var och för att inte prata om uppe i varv. Väckte sambon och berättade ALLT vad jag hade fått vara med om.

Jag är så otroooligt glad för denna dag - skrattade hela dagen lång. Är så tacksam för mina otroligt underbara vänner!!

• Svar på tråden Världens bästa möhippa! (långt)
  • malinnnnn

Jo, det var det verkligen

..och inte fick jag ju användning för det jag skulle packa ned i väskan heller, de ville bara skrämma upp mig lite.. ha ha!

• LCDS

Det där var verkligen den perfekta möhippan! :)

• AnAngel

Låter som du hade en perfekt dag!

• Snödroppe08

Låter helt underbart!

• aikidoaasa

Tihihi... det var ju massor av roliga saker som du hann med på din möhippa! Det lät superskoj!

• malinnnnn

Jo..
    Jag önskar få uppleva dagen om och om igen, men det lär ju inte hända Nu får jag helt enkelt fokusera på bröllopsdagen istället - och DET är ju inte fy skam! hehe

• Lilje

Underbart att någon hade en bra möhippa. mina vänner är underbara och jag är säker på att de gjorde sitt bästa men det var helt misslyckad enligt min mening men det fick jag inte säga för att då sårade jag de och fick utskällning.... det var samma lördag som malinnnnn hade sin.

Jag kan inte sluta tänka på hur den planeringen hade gått till, är det så svårt att fixa en möhippa? Jag hade gärna kört fem kamp och annat som hade kunnat få dagen att hela tiden vara spännande...

jag gifter mig om en vecka... jag hoppas jag kan sluta tänka på möhippan :( Jag är så ledsen för den och det bor inte bättre när man läser hur andras möhippor varit....

Svar på tråden Världens bästa möhippa! (långt)