• pluttefisa

    Hippad! Hur rolig möhippa som helst! (Langt)

    Jag maste fa dela med mig av en supermöhippa som min kära tärna organiserat för mig; allt var helt enkelt hur kul som helst!
    Jag trodde att hon och jag skulle aka till en lgh vid havet för att vara med hennes föräldrar över helgen och sola lite. Stod relativt finklädd (för föräldrarna) och väntade pa fredagsmorgonen när hon skulle hämta mig med massa sällskapsspel för fyra etc. När jag öppnar dörren är det inte bara min tärna utan 5 andra tjejkompisar som star där med stora leenden!
    Jag blev sa paff, för jag förväntade det verkligen inte nu. Stod mest och gapade och smilade ett dumt leende tills de sa till mig att ta ut mina spel och lägga ner sportgrejor istället (jag älskar sport och äventyr)och sen tog de med mig till tre fullpackade bilar med mat och saker som jag inte fick se.

    Efter 1,5 timmars körning är vi slutligen i Ardennerna och vid ett mysigt litet hus mitt i skogen!
    Vi äter en pic-nic innan de säger till mig att ta av alla smycken och ta pa mig sportgrejorna...

    De tar mig till ett äventyrsomrade i naturen med läbbiga hängbroar pa upp till 150 meters höjd över marken (med säkerhetslinor och allt sa klart) och med det berömda 'death-ride', man kastar sig ner fran en klippa i en säkerhetslina...

    Det var hur roligt som helst, och dessutom sa var guiden sa schysst(?), att han lät mig göra den allra högsta death riden som 'present' till möhippan! Jag var livrädd, men sag mina väldigt sma kompisar sta och heja langt där nere pa marken och hoppade med hjärtat i halsgropen! Sa himla häftigt!

    Sen var det dags för en underjordisk labyrint med hinder i... Jag som är klaustrofobisk var SÄKER pa att jag inte skulle göra det och tva andra tjejer stod och väntade utanför, men jag tänkte, ja ska jag nagonsin göra det sa är det nu, med mina kompisar här och sa gjorde jag det!

    När vi kom tillbaks till huset sa hade de dukat med champagne och hittat svenska crackers och ost och franska korvar som var aperitif, hur mysigt som helst i solen!

    Efter det fick jag göra gipsmasker av mina kompisar som sen skulle malas (jag är rätt pysslig och älskar att mala och rita)

    och sen fick jag i uppdrag att göra min egen klänning av ett vitt lakan, tyll, rosa tradar, häftapparat, rosa snäckskal och paljetter... Mycket svarare än vad det ser ut, men väldigt kul!

    Uppdragen fortsatte med massa quizz som de fragat min sambo om innan och allt var insatt med foton i ett fint album som minne av möhippan!

    De fixade grillning ute i trädgarden och vi fortsatte att dricka champagne och att äta tills sent sent, da plötsligt en av tjejerna säger, pa med stövlarna nu ska vi ut i skogen pa tipsrunda!

    Mitt i natten gar vi alltsa ut med ficklampor i skogen och jag far i uppdrag att hitta en massa objekt som kompisar hängt upp i träden under dagen och gissa vem som hängt vad. Sa himla kul!

    Kvällen avslutas med stor chokladkaka och mer vin och ett musiktest!

    Dagen efter far jag en jättebrunch med massa svenska specialitéer och goda ostar!

    Ja, förlat att detta blev sa langt, men jag är fortfarande sa glad att jag vill dela med mig till alla, och kanske ge lite idéer till de som anordnar möhippor!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-18 11:50
    OJ! Sag inte att det blev sa langt! Sorry.. ni kan ju bara läsa aktiviteterna...

  • Svar på tråden Hippad! Hur rolig möhippa som helst! (Langt)
  • hoppetozan

    wow!! Det lät fräckt!! Antar att detta utspelar sig i Usa???? Såna fräcka banor etc. finns nog inte här i tråkiga sverige.. Vilka härliga kompisar du har!!

  • pluttefisa

    Nej det var faktiskt pa gränsen mellan Frankrike och Belgien!
    Skitkul!

  • Caaia

    Låter som en jättehärlig hippa. Jag håller på att samla inspiration inför hippan jag tror faller på min lott att ordna, och delar av det här är ju sånt som "min" brud verkligen skulle uppskatta, även om äventyren är lite svårnådda här kanske. :P

  • Mizty

    Gud vad roligt det låter!! Förstår att du är glad för den hippan

Svar på tråden Hippad! Hur rolig möhippa som helst! (Langt)