• MissNiss

Någon som varit i Venezuela???

Vad tyckte ni?? Vart var ni?? När åkte ni?? Biligt?? God mat?? Snälla berätta allt....

Vi ska åka i November på en liten sen bröllopsresa...vet inte riktigt vart vi ska åka.

• Svar på tråden Någon som varit i Venezuela???
  • ozita

Bodde och pluggade ett år i Venezuela - det är ett helt underbart land! De flesta chartrer går till Isla Margarita, som väl är ett chartermål lite som vilket som helst, fina stränder och så, men väldigt turistigt. Men man kan lätt göra utflykter till fastlandet och se andra saker - regnskogen, bergen och storstäderna längs kusten. Det beror ju på vad man vill ha ut av resan. Jag skulle föredra att flyga till Caracas och sedan resa runt i landet om jag skulle åka tillbaka till Venezuela, men vill man ha sol och bad och slappa så är nog Margarita bra också. :)

• HurraViSkaGiftaOss

Vi gillade ISla margarita jättemycket.
    Förutsatt att ni hyr en egen bil och tar er runt själva så är det ett superställe!!
    Om ni bara ska åka o ligga vid en pool kan ni lika gärna åka till kanarieöarna.

• Luzy

När jag och min M2b var där åkte vi runt ganska mkt. Om man gillar lite äventyr och friluftsliv så rekommenderar jag Merida i bergskedjan Anderna varmt. Vi var där i några dagar och red.
    Sedan var vi även på en jättefin djungeltripp i Amazonas (utgick från Ciudad Bolivar), solade och badade både på Isla Margarita och på fastlandet mot Choroni och Maracay. Sedan har jag hört att pytteöarna Los Roques ska vara fantastiska.

• lillesessan

Vill ni ha allt bokat och färdigt. Res med www.FRITIDSRESOR.se, och för guds skull boka deras utflykt till orinocco, det går bara inte att missa. Värt varje krona och lite till.

Svar på tråden Någon som varit i Venezuela???