• AndLisa

Förslag på förlovning mitt i flytt-stök?

Snart ska det ske...frågan är bara hur.
    Från början var det tänkt att vi skulle förlova oss på vår semester-resa i somras men pga. dålig ekonomi föreslog min sambo att vi skulle skjuta upp det och förlova oss första natten i vår nya lägenhet.
    Min sambo är rätt oromantisk av sig i vanliga fall och därför förväntar jag mig inget "frieri", utan vi har bestämt att göra det såhär istället (tyckte det var ett ovanligt romantiskt förslag av honom *ler*).
    Däremot skulle jag vilja att vi hittade på något mysigt tillsammans för att fira vår förlovning.

Frågan är bara vad man kan hitta på för mysigt omgivna av flyttkartonger och flytt-stök?

• Svar på tråden Förslag på förlovning mitt i flytt-stök?
  • Tooticki

En picnic i vardagsrummet kanske? Duk på golvet, ljusstakar med tända ljus, champagne att skåla i.

- Skaldjur, vitlöksbröd, goda kalla röror med rom.
    - Västerbottenpaj, gravad lax och sallad.

Jordgubbar att mata varandra med till efterrätt...

• J D

Man är ju rätt trött när man flyttar (beroende på hur mkt som ska monteras iofs) men skaldjur med bröd är ju väldigt bra så man slipper laga mat.

Ni kan ju kanske ställa de flesta lådorna i ett rum också så kan ni mysa i det minst belamrade rummet.

• AndLisa

haha...mjo men grejen var ju lite att vi skulle förlova oss första natten I vår nya lägenhet :)...annars hade vi självklart gjort det ute någonstans.

Picnic var iofs. en bra idé. Då får man se till att ta ljusstakarna, duken och allt man behöver separat så man slipper rota i flyttkartonger efter grejerna. hmmm...det tåls verkligen att tänka på. Men fler förslag är alltid välkomna.

• Tooticki

Alternativt så gör ni det när ni krupit ner i sängen, på med nya fräscha underkläder, musik på stereon, champagne och tända ljus. Kanske lite exotisk frukt och/eller choklad att mata varandra med.

• Tooticki

Annars kan ni skåla i champagne och växla ringar hemma och sedan gå ut och äta på någon trevlig restaurang.

• EllaM

Tänkte precis samma sak! Det blir faktiskt himla mysigt med lite plastglas (eftersom man säkert inte hittat rätt kartong med vanliga glasen i), en flyttlåda som bord och tända ljus överallt. Mat som inte behöver lagas, utan skaldjur med bröd, lite ostar, färdig paj etc. Bara att slänga i en soppåse efteråt. Kanske ett skumbd efteråt om ni har badkar??

Tooticki skrev 2008-08-18 16:14:05 följande:
    En picnic i vardagsrummet kanske? Duk på golvet, ljusstakar med tända ljus, champagne att skåla i.- Skaldjur, vitlöksbröd, goda kalla röror med rom. - Västerbottenpaj, gravad lax och sallad. Jordgubbar att mata varandra med till efterrätt...
  • AndLisa

mmm...mums, det låter också härligt! Vilket som skulle bli en minnesvärd kväll! Fler förslag?

• AndLisa

skumbad vore nästan det ultimata men tyvärr kommer vi inte ha något badkar.

• Skåne09

fick bara snuskiga tankar... men måste inte alla rum i den nya lägenheten invigas? Varför inte i samband med att ni bytt ringar! champange och choklad/jordgubbar och sånt är ju bra att äta och dricka för att hålla energin uppe... tihi

• AndLisa

haha...jo det är klart alla rum ska invigas...men frågan är om man orkar det efter att ha flyttat en hel dag.

Nu har vi iallafall bestämt vad vi ska göra...hihi. Vi ska gå ut och äta middag på restaurang iallafall eftersom vi vill ha en bra ursäkt för att slippa äta med vår flytthjälp...efter det tar vi efterrätten hemma med diverse smått och gott (tex. choklad-doppade jordgubbar och mousserande).

Sen har jag faktiskt varit så fräck så jag har önskat någon liten överraskning av något slag...inte något stort.

*längtar*

• PennyJenny

Jag röstar på pickniken! Låter ju dömysigt.

• AndLisa

mmm...låter faktiskt extremt mysigt med picknick...vi gör ju en liten variant av den, picknick till efterrätten:).
    Vår rädsla är annars att våra föräldrar, som hjälper oss att flytta, ska vilja hjälpa oss att packa upp och sen vips så är klockan middagstid och då skulle de vilja käka nåt tillsammans. Då blir det liksom lika bra om man säger direkt att vi ska ut och äta på restaurang på kvällen.

• Lillsnufflan

Vi förlovade oss mitt i en flytt. Vi avslutade en lååång dag fylld av kartongkånkande med middag på resturang (för alla kökssaker var nerpackade). Och sen gick vi hem och satte oss på en madrass i det som skulle bli vårt sovrum och drack champange och tilltugg och bara ägnade oss åt varandra. Och fantiserande om hur fint vårt hus skulle bli när vi inrett det färdigt...

• AndLisa
    Lillsnufflan skrev 2008-08-21 14:36:18 följande:
    Vi förlovade oss mitt i en flytt. Vi avslutade en lååång dag fylld av kartongkånkande med middag på resturang (för alla kökssaker var nerpackade). Och sen gick vi hem och satte oss på en madrass i det som skulle bli vårt sovrum och drack champange och tilltugg och bara ägnade oss åt varandra. Och fantiserande om hur fint vårt hus skulle bli när vi inrett det färdigt...
    Vad mysigt det låter, ni verkar ha gjort ungefär samma som vi hade tänkt. Var ni inte trötta efter en hel dags flyttande? Vet ju hur det var när vi flyttade sist...då ville vi bara gå och lägga oss när vi hade burit klart allt.
  • Lillsnufflan

Klart vi var. Det var väl därför vi inte gjorde något jätteambitöst, min m2b kan annars vara rätt romantisk och skulle mycket väl kunnat få för sig att baka in en ring i en bakelse och ordna med ballongflygning eller något sånt... Men när man är som tröttast behöver man kanske pigga upp sig som mest och jag tyckte det var jätteromantiskt.

Dessutom tyckte jag det var lite symboliskt att förlova sig som ett led i det nya liv vi höll på att skapa oss i vår nya bostad.

• Charmeuse

Vad romantiskt Vår förlovning va inget speciellt men fick ett frieri bland chipspåsar och godis på ett hotell i Rom när vi satt på sängen och såg på tv... Inte så romantiskt kanske men jag trodde å andra sidan att han aldrig skulle fria över huvudtaget.

• AndLisa

Lillsnufflan: Jo det är lite så jag känner också. Även om det kanske inte är det allra mest romantiska tillfället så symboliserar det något stort. Tror det gör att det blir minnesvärt iallafall!

Charmeuse: Men är det inte så att du minns den stunden som helt fantastisk iallafall? *ler*...att bara få ett frieri måste vara helt underbart:) Tror egentligen inte det spelar så stor roll hur det görs...det som spelar roll är ju egentligen vad det står för:)

• AndLisa

Nu har vi beställt ringar:)...*glad*. Blev inget superdyrt pga. vår ekonomi och Andreas jobb men kommer nog trivas jättebra med dem för de är superfina:)

Svar på tråden Förslag på förlovning mitt i flytt-stök?