• Susanna1970

Gör en budget-inte som vi...

Jag/vi gjorde aldrig någon budget eller dyl. Min pappa sa direkt att han bidrog till 10000:-...tack då kör vi sa vi och sen körde vi...vad allt till slut kostade har jag inte kollat ännu.
    Vi har vårt Bröllop 42mil från alla de våra.( vi har stuga i hemavan och ville att alla skulle komma upp till oss)
    Alla fick ta sig upp till oss på egen hand men vi stod för boende, frukost 2 dagar + middag 2 dagar & dryck på bröllopsdagen. Alla utom gammelmormor på 91 år kom. 27 vuxna + 15 barn/tonåringar. alla över 20 år fick betalda 250 st och vi krävde totalförbud på bröllops presenter vilket alla höll, tack!
    Men som sagt var så ger jag dig ett tips: Gör en budget på vad resp ska kan kosta som tex klänningen, ringarna maten osv. Jag skulle ha gjort många saker annorlunda på ett vis nu efteråt men samtidigt så var det en helg som alltid kommer att vårda i mitt hjärta, fantastiskt. Jag kan säga också när jag ändå är igång att våra ringar var det billigaste = 400:-
    Puts på min mans förlovings ring + min sen slog jag ut en ring jag fått av min kära lilla mormor som jag så gärna ville ha.
    tack för att du läste detta. Lycka till
    Susanna

• Svar på tråden Gör en budget-inte som vi...
  • BlendaSigne

jo, de e nog bra att ha lite räkenskaper bakom det hela... e inte så bra på det själv...
    gjorde en 3 v semster i USA för några år sen med samma inställning - vi köper de vi vill, gör de vi vill osv - o när vi kom hem så slutade vi summeringen efter ett tag då vi insåg vad vi kostat på oss - dock var de värt varenda öre o helt underbart, men dock

Svar på tråden Gör en budget-inte som vi...