• lollan82

ska ni ha med barnen på resan?

vi har en son på 2 år.
    vi vill åka på bröllopsresa om 1 månad.
    men nu är vi kluvna ang att ta med sonen.. behöver tips på fördelar och nackdelar

han kostar ju mkt den lille spjuvern men vet ej om jag klarar 1 vecka utan han.
    men skulle behöva tiden tillsammans..

KLUVEN

• Svar på tråden ska ni ha med barnen på resan?
  • didis

Svårt att ge råd. Dottern hade vi kunnat lämna vid den åldern men inte sonen (inte beroende på våra känslor utan på vad barnen klarade av). 1 vecka är lång tid för en 2-åring.

Kan ni inte kompromissa och ta en kortare resa alt en där ni kan åka hem om det inte fungerar för honom? Ni får ju ingen avkopplande resa om ni vet att han är hemma och gråter och saknar er.

• BirgitochCarl

Vi lämnade våran tvååring hemma hos farmor. Det var första gången han sov där och det fungerade kanon. Däremot tog vi lillskruttan som bara var 4 månader gammal med oss. Vi var borta 10 dagar. Jag hade lite ont i mage innan, men även vi funderade att det var viktigt för oss att vara man och kvinna och inte mamma och pappa. Det viktigaste med bröllopsresan kan jag säga i efterhand var att ha tid för alla samtal, att kunna "bearbeta" bröllopet. Det hade aldrig fungerat om lillkillen hade varit med.

Vart tänkte ni åka? Varför gör ni inte så att ni inte åker jättelångt och skulle det krisa sig rejält så kan ni åka hem tidigare?

• 060117

Det beror alldeles på vart resan går. Är det sol och bad skulle jag absolut ta med vår son på 2½ är det däremot storstad får han stanna hemma.

• Fenixx

vi tror vi kommer ta med våra barn, dem kommer vara 3 och 6,5år och vi ska till visby medeltidsveckan. finns ju mycket för barn där med.
    men på ett sätt så hade det varit gott med bara vi med.

• HurraViSkaGiftaOss

Vi ska har våran son med oss på resan. Vi ska vara borta i en månad. Men även om det varit en vecka så skulle han få följa.
    Det är ju som en semester för familjen.

• Wånkan

Vår lille kotte kommer vara 9 mån ungefär när vi gifter oss, så han får följa med på bröllopsresan! Tycker som HurraViskaGiftaOss att det är ju som en liten familjesemester...

• Carro 25okt2008

Vår dotter kommer vara ca 18 månader när vi åker iväg (vart vet vi inte än, bara att det kommer bli soligt och varmt och långt borta) och jag kan inte ens tänka mig att vara borta så länge från henne, så hon åker med. Vi har iofs underbara barnvakter på nära håll, som hon är van vid och gillar, men jag hade inte velat ha henne där en hel vecka. Hade bara tänkt på henne hela tiden under semstern då! Jag ser fram emot att ta med henne utomlands för första gången istället, även om det råkar vara vår bröllopsresa.

• Paeonia

Nu var ju våra barn lite äldre så det går ju inte att jämföra med en 2 åring. Men vi såg det som en familjesemester och de såg fram emot denna resa mer än bröllopet men så är de ju äldre som sagt var (7 och 10).

Kan säga att jag hann läsa ut 4 böcker på 14 dagar, det säger en del om slapphetsfaktorn på vår bröllopresa

Skulle ha svårt att lämna våra barn en vecka tror jag.....En weekend där går nog min gräns rent känslomässigt. Men att dom skulle ju klara det fin fint det är jag övertygad om

• mammys

vi ska ta med barnen på 16 ,14 0ch tre år...
    dom ÅR !!! vår familj och skulle inte vara utan dom i en dag !
    vi kon ju koppla av och mysa med varandra när dom sover och mysa kan man väl göra inför dom och visa att man älskar varandra.

• JPerlestam

Jag har inga barn själv men när vi var små så åkte mina föräldar ofta på semester utan oss och det är ingeting jag och mina syskon tagit någon skada av. Då fick vi vara hos mormor och bli bortskämda och extra ompysslade där en vecka. Sen var det alltid lika spännande när mamma o pappa ringde från ett annat land och hade med sig fina presenter hem! Tycker inte alls att det är fel att ha egentid när man är förälder, snarare tvärtom. Barnen känner sig inte mindre älskade för det!

• Trettondagsafton 09

Vi åker till NY så vi lämnar barnen hos nära och kära här hemma. Hade vi farit till "sol och bad" hade de fått följa med. Vi har önskat oss presentkort på resor och när vi använder de i framtiden ska HELA familjen med........

• velu

ja, känslorna är många då det gäller att lämna eller ta med barnen på sin bröllopsresa...Vi beslutade oss för att lämna hos mormor o morfar. Vi åker nästa sommar och då är barnen 5½ och 1år o 9 mån gamla. De ser fram emot att få vara hos mommo och jag tycker också att det är viktigt att få egen tid som förälder o få vara man och hustru ett par dagar, det tjänar hela familjen på i längden. Barnen far inte illa av det, tvärtom! Man gör ju en sån här resa bara 1 gång....

• HurraViSkaGiftaOss

Vi ska absolut ta med våran son på drygt ett år.
    Han är ju en del av familjen så det är självklart för oss!!

• MilosMamma

Våran son kommer vara 1 år och 10 mån när vi gifter oss, bröllopsresan är inte bestämd än då vi önskar oss (om någon skulle vilja ge present) ett bidrag och våran son är självklart med på våran resa, Jag klarar inte en resa utan honom.

• Mia1972

Vår barn kommer inte följa med när vi åker på bröllopsresa nästa år.Dom kommer då vara 5 år,11 år och 16 år.

Svar på tråden ska ni ha med barnen på resan?