tablett för att skjuta upp mensen
Hej,
Jag har hört att det finns någon tablett som man kan ta för att skjuta upp mensen. Är det någon som vet om en barnmorska får skriva ut dessa eller måste man lyckas få en tid hos en läkare/gyn?
Hej,
Jag har hört att det finns någon tablett som man kan ta för att skjuta upp mensen. Är det någon som vet om en barnmorska får skriva ut dessa eller måste man lyckas få en tid hos en läkare/gyn?
Jag trodde det var med vanliga P-piller man sköt upp mensen.....
Det finns tabletter som man kan använda för att skjuta upp mensen som inte är p-piller. tror att det räcker att gå till en barnmorska. Men ring och hör för säkerhetskull så du inte kommer på ett besök och de ändå inte kan hjälpa dig.
japp,primolut nor heter i alla fall en sort!
bara ringa BM,jag behövde aldrig dit,utan de skrev ut recept via läkare så klart.
Man ska ta de 3 eller 4 dar före man ska ha mensen,o sen ta en tablett på morgonen o en på kvällen har jag för mig-så länge som man vill skjuta upp,sen slutar man o efter ca 2 eller 3 dar kommer blödningen.
Jag tog det inför bröllopsresan och det funkade inte så rekommenderar att du försöker med det gången innan du behöver skjuta på mensen. Jag blir på sämre humör av hormoner så inte helt optimalt att ta dem på bröllopsresan av den anledningen heller.
Jag ringde till min vårdcentral och fick Primolut Nor utskrivna per telefon. Jag har dock inte provat dem än... det får bära eller brista. Jag har väldigt regelbunden mens och ska få min dagen innan bröllopet vilket betyder att det kommer att vara som värst på bröllopsdagen, grrrr. Jag frågade om dem i en tidigare tråd och för vissa verkar det funka utan problem och andra får diverse biverkningar. Ring och prata med en barnmorska eller vårdcentralen så hjälper de dig. Lycka till!