Inlägg från: Mixit |Visa alla inlägg
  • Mixit

Vinterbröllop 08/09 del 3

Favoritar!

Är det någon mer än jag som ska beställa sin klänning från Kina?

• Mixit

Vi kommer oxå att kunna gå från kapellet till lokalen oavsett vilket av våra alternativ vi bestämmer oss för!

• Mixit

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-21 22:32:04 följande:

Jag ska också beställa klänning från kina :)
    Jag är ruggigt nervig för måttningen, jag är URDÅLIG på ALLT som har med sömnad att göra... Tänk om det blir tokfel lixom!
  • Mixit

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-21 23:10:15 följande:

Hmm..jag med... :) Mätte mig själv men fick olika resultat varje gång, så nu blir det upp till mamma att mäta rätt... eftersom vi inte berättat än att vi ska gifta oss (vill att inbjudan ska komma som en överraskning) så fick jag lov att säga att jag behövde hjälp med måttagning för att jag ska köpa lite kläder från utlandet.. kändes inte så jättrebra att behöva dra nödlögn men kände att jag behöver hjälp att mäta mer exakt. Dessutom så fick jag tips av att läsa kinaklänningstråden om att de med snörning i ryggen ju har större marginal, så en sån blir det :)
    Jag har oxå suttit där och lusläst! Min klänning har snörning i ryggen som väl är! Bild i galleriet!
  • Mixit

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-22 08:55:37 följande:

Åh, den var jättefin! Vart ska du beställa ifrån? och blir det den matchande slöjan med?
    Beställer från millybridal.com

Slöjan får man med ja, jag föll för den klänningen första gången jag såg den!
  • Mixit
    Novemberbröllop08 skrev 2008-08-22 10:04:59 följande:
    Mixit: Jag har beställt min klänning från Kina, milly. Den kom för nån v sedan och jag är såååå nöjd. Den är det vackraste jag sett
    [/citat]

Vad skönt att höra! Jag är toknojig med måtten som sagt... Men det ordnar sig nog!
    Zsarah skrev 2008-08-22 09:47:39 följande:
    [citat]
    Mixit: Fin klänning:) tycker om klänningar som har lite färg i sig eller är lite annorlunda, man sticker lite mera ut tycker jag:)
    Ja det gillar jag oxå, samtidigt som jag INTE gillar för mkt spets och lullull
  • Mixit

Så nu har jag vart på stan och köpt mig en bustier, 210:- snacka om tur 50+30% rea! Så nu ska jag bara ta mått och beställa "The dress"

• Mixit

Det är inga hårda skenor och sömmar i den jag köpte idag som väl är! Så jag tror nog att det ska bli bra!

• Mixit
    Zsarah skrev 2008-08-22 20:29:31 följande:
    man kan även hyra underkjol (vid brudklännings butiker), det ska jag göra.
    Jag köper min från millys. De har underkjolar oxå
  • Mixit

Vad ska ni ha på er över klänningen??? Det lär ju inte direkt vara temperaturer som tillåter bara axlar i februari direkt...

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3