Inlägg från: susnik |Visa alla inlägg
  • susnik

Många Thailandstrådar...nystart 9

Hej på er!
    Nu börjar vårt planerande också ta fart Det har legat lite på is under sommaren då vi har renoverat huset istället

Idag skickar jag papperna till skatteverket sen är det bara at köra igång!

Nån som bokat nån bröllopsnattssvit? Funderar på Lanta SAnd & spa, nån som varit där och vet hur det är?

• susnik

OJ, vaccinationen har jag ju glömt, tack för påminnelsen! Vi är vaccinerade men inte minstingen. William har fått både mot hepatit a+b sen har han även skydd mot TBC, Tyfoidfeber och japansk encefalit så det hoppas jag ju räcker

• susnik

Shit! Jag har helt glömt bort pappersarbetet
    Det där referensbrevet som någon länkade till tidigare, räcker det med ett sånt per person?
    Om jag fattat det rätt så skriver först person nr 1 sitt namn, adress och personnr och en underskrift sen är det ytterligare två som ska bevittna?

• susnik

Shit med! Jag som precis ordnat det..hmm får nog ringa till UD idag.
    Sen har jag nog beställt fel papper från skatteverket med...tror jag blir tokig!

• susnik

Vi kommer att ha med svärisarna och min mamma under hela resan. Troligtvis så kommer inte svågern, han har bytt jobb och det blir lite svårt att vara ledig.
    Sen dyker ev en gammal barndomskompis till mannen upp med sin sambo De frågade om det var okej och letar reda nu!

Vi ska inte ha någon fest här hemma. Däremot så blir det en fest på sommaren då jag hoppas att huset är färdigt( man kan ju kalla den kombinerad bröllop/husfest )

• susnik

Vilket bra tips med julkort!
    Jag hade beställt hinderprövning men bara åt maken! Så nu har jag skickat in rätt papper till skatteverket.
    Hur lång tid tog det för er med papperna till UD och ambassaden?

• susnik

DEn här blanketten om byte av efternamn, visst kan man skicka in den redan nu? Den ställer inte till bekymmer menar jag?

Kom på att det är ju inte såå lång tid kvar, börjar bli lite smått nervös och undrar hur jag ska hinna med,har ju skjutit det framför mig för det är ju så långt kvar till jul men snart så

• susnik

Tingeling: Är det en "kinaklänning"?
    Jag har hittat en på 1koo som jag gillar skarpt men är lite osäker på om man ska "våga" chansa på att den är fin i verkligheten.

Osvic: Grattis i efterskott! Hoppas ni har det bra i Thailand!

• susnik

December 08: Vi är också rätt sent på det, skickade mina papper förra veckan tror jag det var..vilket datum gifter ni er?

• susnik

När man fått papperna från amassaden, ska man skcika dem till MB? Eller man tar bara med sig papperna ner till Thailand?

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9