Inlägg från: Thailand 08 |Visa alla inlägg
  • Thailand 08

Många Thailandstrådar...nystart 9

Mrs Munter: Super läcker klänning!
    Och vad duktig du är på att fotografera,ros bilderna var jättefina

• Thailand 08
    MrsMunter skrev 2008-09-04 12:12:18 följande:
    Thailand 08: Tack, jag gillar att fota, men det blir inte så mycket nu för tiden för tiden räcker inte riktigt till... :) Vet faktiskt inte ens om jag ids ta med systemkameran när vi åker till Thai? *funderar*Angående bröllopsnatt så sover vi i HoneyMoon Suit:en natten TILL bröllopdagen samt 2 nätter efteråt. Det skiljde bara någnon hundralapp mellan den andra typen av bungalow vi ville bo i så det kändes mer värt att slippa packa ihop och flytta en gång till... :) Dock är vi barnfria alla tre nätter i suiten och det känns riktigt lyxigt! :D
    Klart att kameran måste med,tänk vilka fina kort du kan ta där.
    Längtar till februari när vi åker dit igen
  • Thailand 08
    MrsMunter skrev 2008-09-05 21:21:38 följande:
    Är det förresten någon här som ska köpa sin ring i Thailand?
    Jag köpte både förlovnings och vigselringen i Bangkok på MBK,Lucky siams gem
  • Thailand 08
    MildaMaränger skrev 2008-09-09 10:03:55 följande:
    Hej! Jag och sambo, våra föräldrar, barn och ett syskon ska åka till Thailand, Phuket, Kata i februari nästa år. Vi tänkte ha en enkel cermoni där, jag har klänning och tänkte ha en enkel blomma bara, kanske fixa hår och make och någon dekoration på stranden. Nu har jag hört med Sea and sand och de skulle ta 7000 för det. Det kan man väl fixa billigare själv? Vår ide med att åka var att det skulle vara enkelt och billigt.
    Ordnar du allt via mailande hemmifrån så blir det inte så dyrt.Jag började nog såhär års förra hösten.fixade hotell,restaurang och fotograf mm.Blommor är billigt i Thailand
  • Thailand 08
    MildaMaränger skrev 2008-09-09 18:39:17 följande:
    Thailand 08hotell har vi redan,restaurang tänkte vi boka där på plats ( vi är bara 7 st vuxna) fotar gör sambon syster. Blommor kollar vi också där. men hur vet man strand att gifta sig på? är det inte mörkt på kvällen? och vem viger oss?
    Du får googla dej fram och se om du hittar en fin vigsel plats.Hör med svenska kyrkan i Bangkok efter vigselförättare
  • Thailand 08

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-17 11:42:01 följande:

Det var länge sen jag skrev nåt i tråden....Tiden går och nästa vecka ska alla papper skickas in och jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska dubbla efternamn eller bara ta min m2b´s efternamn... iiik..... jag vet verkligen inte....Vi har båda ett fint efternamn och det är ju min identitet på ett sätt, men jobbigt med dubbla efternamn. Sen så funderar jag på hur vi ska meddela alla nära och kära när vi kommer hem. Ska vi skicka ett kort från Thailand eller hur gör man? Allt är superhemligt och kommer att vara ända till den dagen ceremonin sker på beachen. Nu far tankarna runt i skallen.... :)
    Vi hade en annons inne samma dag vi gifte oss.Vigda xx och xx Koh Samui Thailand allahjärtansdag 2008
  • Thailand 08

Bröllop i Thailand skrev 2008-09-18 07:06:26 följande:

Tack för tipset. :)Ni som har det hemligt, tänker ni ha en fest när ni kommer hem sen?
    Vi hade bröllopsfest för släkten efteråt
  • Thailand 08
    mammys skrev 2008-09-24 14:27:00 följande:
    jag blir förtvivlad snart !!!är det någon thailandbrud som fixat sitt egne bröllop i thailand och bokat fotograf till bröllopsbilderna ?har ningon som ni kan rekomendera och i så fall adress till hemsida, email mm
    Japp jag fixade allt
Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9