Inlägg från: Januaribrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Januaribrud 2009

Många Thailandstrådar...nystart 9

puffar fram tråden lite för Thailandsbrudarna

• Januaribrud 2009

Bröllop i Thailand:

Vi gifter oss i största hemlighet med bara min mamma och mina svärföräldrar närvarande i Thailand.

Inbjudningar till vår bröllopsfest sänds ut när vi är i Thailand. Festen hålls ca. 2 mån efter hemkomst. För att så många som möjligt ska kunna komma går vi ut med en "hemlig" inbjudan nu i november, typ: Ni är inbjudna till en för oss mycket speciell fest. Boka in XX datum och förbered er för en rolig kväll, mer info kommer framöver!

Vänliga hälsningar
    X & X (Våra namn kommer alltså inte att stå under inbjudan utan det är helt anonymt.)

• Januaribrud 2009

Osvic; Stort lycka till i Thailand, vi vill höra allt när du är tillbaka!

Bröllop i Thailand: Vi kommer att maila foton från cermonin till min bästa vän som nyligen blev invigd i våra planer. Hon kommer ta ut foton och sätta på våra förtryckta inbjudningar. På så sätt får alla inbjudningar med våra bröllopsfoton på fast vi är i Thailand. Du vet, teknikens under ;o)

Måste yppa mig om ringar. Vi var och beställde nya förlovningsringar och vigselringar igår. De blir SÅÅÅÅ fina så det är inte klokt! Min förlovningsring blir i vitt guld med 9 diamanter i rad, alliansring. Vigselringen är en princessslipad soletär i vitt guld båda med raka kanter, Otroligt snyggt tillsammans. Till m2b blir det en 6mm tjock vitguldring med raka kanter. Bra pris och superservice fick vi.

• Januaribrud 2009

Thailandbrud; Vi har valt Travel Insight som arrangör. Carina är supertrevlig men det tar lite tid för dem att svara, kanske dålig uppkoppling så man kan få vänta en vecka ibland eller två.
    Nu har vi haft gott om tid så det gör inte så mycket.

Vi har fått prisuppgift på ca 21000kr för bröllopsdagen. Då ingår:
    Hämtning av brudpar till Moonlight (där vigseln är)
    Massage och manikyr för brudparet
    håruppsättning och sminkning
    hämtning och lämning av våra 3 gäster och barn till vigseln
    fotograf samt ca 60 kort
    trubadur inkl. 3 sånger
    brudbukett och blomsmyckning av vigselplats
    middag för 5 vuxna och 2 barn
    bröllopsnatt i bröllopssviten

Tror att det var allt men jag kan ha missat något, det blir troligtvis lite billigare då vi har dragit ner på fotograf 5h till 1,5h istället. Kändes som lite överkurs.
    Vet inte vad man betalar på LD för "samma" upplägg men det vore intressant att höra.
    Det kändes som ganska dyrt med tanke på att det är Thailand men detta var endast en ungefärlig prisuppgift, vi kommer nog göra avkall på blommor etc. vill bara ha en mkt enkel blomma i handen.

• Januaribrud 2009

Hej blivande brudar,

Ni som har småbarn och ska ha dem med på bröllopet, vad har ni för kläder till dem? Jag har börjat leta som en galning efter kläder till våra barn men jag vill ju ha söta sommarklänningar och allt som finns nu är typiska jul och nyårskläder. Gör sig inte alls på ett strandbröllop i januari!!

Tips, råd, någon???

• Januaribrud 2009

Hej,

Ni som har TI är ni nöjda med upplägg och pris? Jag tycker det är otroligt mycket pengar de tar, nästan som svenska priser på flera av ens önskemål.
    Att bara få stå på stranden och blommor tar de 20.000 baht för, då tillkommer även boende för natten, pedikyr, all mat och dryck.

Ni som har LD, hur känner ni, är ni nöjda?

När jag har läst tidigare trådar har det känts som detta skulle vara prisvärda alternativ till bröllop men runt 20-23.000kr för ett strandbröllop för 5 personer känns mycket.

Har någon av er någon aning om hur sent man kan byta arrangör?

• Januaribrud 2009

Mrs Munter,

Du kanske inte vill svara på en gnällspik som jag känner mig som just nu, se mitt inlägg ovan
    Men är nyfiken på om du tycker det är prisvärt? Jag kanske får vänja mig att det är svenska priser på mycket istället...

Stort lycka till på er resa och att bröllopet blir fantastiskt!

• Januaribrud 2009

Måste bara få tjata lite till om priser. När jag var i kontakt i början av året så diskuterade vi lite och då var samma upplägg på ca 16.000kr inkl. middag (som jag förstod). Sen skulle årets prishöjning komma.

Nu känns det som årets prishöjning är århundradets istället. Då upplägget lär hamna på en bra bit över 20.000 och då är det UTAN middag och någon alkohol.

Har svårt att se arrangörskostnad på 24.000baht samt en arrangörskostnad på 20.000baht (då ingår blomsterarrangemang, men vad mer??).
    Har sett att LD´s arrangörskostnad är under 10.000baht och det är ju en avsevärd skillnad samtidigt som alla verkar så nöjda med henne.
    Är så i valet och kvalet. Betalar gärna 24.000baht om det är speciellt och man känner att man får valuta för det men inte ytterligare 20.000.

Det vi har bokat är vigselförrättare, två sånger med en trubadur (han tar 1000kr) samt extra om det är en sång han inte kan...
    frisör
    Övernattning i honeymoon suite (medelklasshotell)
    transfer fram och tillbaka för oss + gäster
    enklare blomsterhjärta alt stenhjärta på stranden
    enkel blombukett
    en manikyr + en massage.

Pris: 20.000sek
    Tillkommer: all mat och dryck

Ni som har LD vad har ni för uppfattning att det hamnar på där? Går det att byta arrangör så nära inpå?

/Förvirrad!!!

080101: Vad tyckte du var helt ok. pris? Hittar det inte

EVENT TO BE HOSTED BY SEA & SAND
    TRANSPORT TILL CEREMONI PLATS
    BRUDBUKETT SAMT BLOMSTER DEKORATIONER ALTARE
    VALSIGNELSE MED VIGSELFORATTARE
    PROFESSIONELL FOTOGRAF 2 TIM. SAMT CD MED 2-300 BILDER
    BROLLOPS CERTIFIKAT (EJ JURIDISK BINDANDE)
    HAR & MAKE-UP
    jag tycker detta är helt okej pris!

puffar upp för svar på mitt förgående inlägg! snälla hjälp mig!!!

• Januaribrud 2009

Glömde fotograf i 1,5h som oxå ingår i de 20.000kr

• Januaribrud 2009

U2s;
    Tack för info. Det är ju en viss skillnad och vi funderar nu på att byta arrangör. Det känns försumbart att förlora 1000 lappen för att komma ner i totalen.
    Vi hoppas på att klara av allt inkl. middag för 5 vuxna för runt 70.000thb och det gör vi säkerligen om vi byter.

Har bara lite dåligt samvete att byta arrangör mitti men jag får följa mitt hjärta.

Någon som har gift sig på Relax Bay av de gifta brudarna?

Svar på tråden Många Thailandstrådar...nystart 9