present öppning??
Hur ska man göra med present öppning?+ ska man öppna presenterna på festen eller ska man ta det hemma???
Hur ska man göra med present öppning?+ ska man öppna presenterna på festen eller ska man ta det hemma???
Vi kommer att öppna presenterna på festen, men sen är inte vi så himla många, runt 40 st. Alltså kanske 15-20 par/familjer, då blir det ju inte så himla många paket att öppna!
Skulle kanske inte ha presentöppning på festen om vi hade 100 gäster... Då skulle ta så himla lång tid!
Vi ska inte ha presentöppning.
Personligen så tycker jag (ursäkta mig) att det dödar
festen.
Sedan tycker jag att det blir av en uppvisning i
hur mycket man lagt ner på presenten en tävling bland gästerna, så vill vi inte ha det.
vi har valt att öppna paketen dagen efter, kommer ta för lång tid annars, självklart är alla gästerna bjudna hem till oss dagen efter om de önskar vara med på presentöppning
Det beror sig på hutr många gäster ni har och hur ni tänkt med allt runt omkring. Vi ska öppna hemma då vi har MÅNGA gäster. Men min väninna öppnade under festen innan tårtan. De hade ingen dans (endast brudvalsen) Hade festen i ett församlingshem. Sen är det ju helt upp till er själva.
Lycka till
Ett tips är att låta någon annan packa upp presenterna och ställa upp dem på ett bord så att alla får se. Eller be alla att slå in gåvorna i cellofan om man vill att alla ska få se vad man fått.
Presentöppning är ganska trist tycker jag personligen och det är inte roligt för gäster som kanske inte kan ge så dyra saker.
Haller med RTBW!!
Vi kommer att öppna presenterna dagen efter...tycker oxå att det är en stor partydödare.
Jag förstår inte varför man skall kalla det presentöppning,eller står ni och tittar på och ooar medan alla paket öppnas?Här på min kant så lämnar man över sin present och går vidare med lite god dricka och pratar med folk(alltså samlas innan maten)och under tiden så öppnas paketen och ställs på ett bord.På en fest med 100 pers tar det högst 20minuter.
Hur gör ni på en 50-årsfest?Tar hem paketen utan att öppna dem på festen? det tycker jag är ouppfostrat
Där jag har varit så har det JA varit presentöppning. Presenter samlas in, mat äts och sedan öppnas presenterna efter det. Det är presentöppning och skittrist i min värld.
Oftast kommer ju brudparet sist till mottagningen och då finns ju presenterna redan på ett presentbort.
Under en 50-årsfest så finns ju personen i fråga oftast redan på plats och alla kanske inte kommer exakt samtidigt så att man hinner öppna sin present för att sedan ta emot nästa gäst. Kanske det är en generationsfråga vad man tycker är ouppfostrat ¨för det tycker inte jag att det är.