• majsan72

Hur lösa transporten?

Vi planerar att ha vår bröllopsfest i en stuga en några km bort fr vår bostad. Har nu funderingar på hur vi ska lösa detta med transporten? Är det vanligt att man fixar så att gästerna kan ta sig från festen till deras boende/hotell?

• Svar på tråden Hur lösa transporten?
  • Aleta

De flesta fester jag har varit på så har man fått transportera sig själv till boendet. Ofta bor många på samma ställe och då kan man samordna det lite.

Man kan ju annars boka en buss som hämtar vid en viss tid. Det hade vi tänkt först eftersom det var 7 km till boendet och det låg mitt i skogen. Som tur var så hittade vi boende inom gångavstånd, så då slapp vi det krånglet. Det som kan vara lite trist med det är ju att festen tar slut när bussen kommer...eller så är det bra beroende på hur man ser på det.

• Fenixx

ja vi har inte nära till något hotell eller vandrarhem där vi ska va. så undrar också hur man ska göra med gästerna. tråkigt om många måste avstå från att dricka lite vin bara för att köra.
    funderar på om man kanske ska kolla med gästerna om folk är intresserade så man bokar nån liten taxibuss eller nåt. många av våra gäster bor i samma städer som ligger ca 20min bort.

Svar på tråden Hur lösa transporten?