• xxs

Vad kostade er bukett?

Vad kostade er brudbukett? Vill få ett hum om vad de kan kosta.
    Hoppas alla haft en bra Fredagkväll :o)

• Svar på tråden Vad kostade er bukett?
  • Summer 080802

Min kostade 1000:- och då ingick blomman till min man och blommorna till brudnäbbarna.

• harthurs

Jag ska inhandla blommorna dagen innan, vita kallor och binda dom sjalv.. inte for att jag ar sa snal egentligen.. men tycjer det ar hutlosa priser for att fa en bukett bunden.. sa fort du namner "brollop" sa kanns det som om priset stiger med tusen-lappen..

• bellaplushannes

150 kr. Solrosor, murgröna lönnlöv. Pärlor på tråd.

• MartinaoPecka

Hejsan min bukett kostade 700:- bild på den finns i mitt galleri, + att vi köpte blomma till bestman och till mannen, och dem gick på 200:-=)

• Brud28

Min kostade 350 kr och det finns bild på den i galleritet
    Det var bara vita rosor i den, och lite pärlor.

• socker86

Harthus: Priset stiger bara för att dom lägger ner så ofantligt mycket mer tid och energi på bröllopsbuketterna. Allt ska vara perfekt och det få ibland skickas efter fler blommor bara för att hitta dom perfekta tex rosorna. Mitt tips är att man säger att man inte behöver ha det perfektaste och att det tex inte gör något om ett blad är brutet eller så.

Jag vet inte vad min kommer gå på än men jag kommer be floristen binda buketten med bara blad/gräs och blommor sedan smyckar jag ut den själv hemma. Har en gymnasial trädgårdsutbildning i ryggsäcken så något borde jag väl kunna lyckas med *ler*

Blommor i nål till mannen fixar jag också själv. Inte svårt, man måste bara ta sig tid.

Jag gissar att det kommer gå på runt 500:- mer eller mindre.

• chamor

1500 kanske... vet inte då vi betalade en klumpsumma för massa blommor..

• blivande fru Rosenquist

2200 för brudbukett,2 tärnor, 1näbb korg med blommor och 3 blommor till brudgum,bestman och näbb

• katjakaj

1500kr för min bukett, tärnbukett, corsage till maken och bestman och dekoration till borden.

• 20080301

1300:- kostade min bukett och tärnans 150:- finns bild i mitt galleri

• pallesj

Min bukett kostade bara runt 150kr, betalade 300kr för alla 3 buketter o 3 crousager. Hade vita rosor och liljor i min o tärnorna hade röda rosor i sina

• lillan31

min kostade runt 1200. finns bild i mitt galleri.

• Emblingen

1400 högt räknat sa floristen när vi beställde en brudbukett, en liten näbb bukett samt två cortage.

• MissDevout

Min kostade 1000, bild finns i mitt galleri.

• Anettan73

Jag bet 300 för min...

Finns bild i galleriet. Hade jättelånga skaft men de blef för långa för mig så vi fick kapa dom.

• Robina67

harthurts: hur mycket fick du betala för kallorna?

harthurs skrev 2008-08-23 07:49:39 följande:
    Jag ska inhandla blommorna dagen innan, vita kallor och binda dom sjalv.. inte for att jag ar sa snal egentligen.. men tycjer det ar hutlosa priser for att fa en bukett bunden.. sa fort du namner "brollop" sa kanns det som om priset stiger med tusen-lappen..
  • Lilla7an

400 kr betalade jag. Gick bara in och beställde en vanlig bukett som jag hittat bild på på euroflorist. Ett tips är att inte tala om att det är en brudbukett eftersom de oftast blir dyrare!

Svar på tråden Vad kostade er bukett?