• Korfu

Någon som har tips på mysigt hotell med centralt läge i Florens?

Hej!
    Vi ska till Florens i början av september på en mini bröllopsresa! Vi tar oss ner på egen hand men behöver tips om ett trevligt hotell som bör ligga på gångavstånd till alla sevärdheter.

Andra tips om saker vi inte får missa i denna kärleksstad?!

• Svar på tråden Någon som har tips på mysigt hotell med centralt läge i Florens?
  • dockis

Oj vad avis jag blir. Och perfekt tid att åka också!! Ni måste åka upp till Piazzale de Michelangelo med utsikt över stan. Sen bör man se alla sevärdheter och gå på konstmuseum så klart. Uffizierna ska vara otroligt. Ponte Vecchio, världens vackraste bro, måste besökas. Annars, bara strosa runt och njut. Vi bodde utanför stan med bra bussförbindelse så centralt kan jag inte ge dig nåt tips. Men kolla upp hemsidan www.venere.com som bokar italienhotel.

• Korfu

tack tack för bra tips!

Några fler?!

• TEB08

Accademia House - ett litet B&B med varldens basta vard! Vi bodde dar en vecka kring vart brollop och Marco hjalpte till med turist tips och restaurang forslag (han till och med hjalpte till att ordna en rehersal dinner for 20 pers en sondagskvall..).

• FoxyLoxy

Oh vi ska också till Florens i september!!

Ni bara MÅSTE!! prova en restaurang som hetter "Olivieros" Ligger inte så långt från Piazza de Republika- lite dyrare variant men så fin mat och fantastiska viner och personal som verkligen brinner för vad de sysslar med!!

Ponte Vecchio är också något som måste upplevas! (Min M2b friade till mig där förra september sent en natt;)

På andra sidan Arno (Från piazza de rebublika sett) finns det en jättefin trädgård som är kopplat till ett museum som bjuder på den mest fantastiska utsikten över florens!!

• Ampe

Åhh vad kul! Vi ska också åka dit i september. Fyll på med mer tips!! =)

• Mlle M

Palazzo Magnani Feroni ar superfint, deras tak-terass helt fantastisk

www.palazzomagnaniferoni.it/

Finns en jattebra vinbar pa samma gata pa vanster sida om man gar mot Porto Vecchio, se upp for ficktjuvar pa bron!

Finns hur manga bra restauranger som helst med Toskansk mat.......... Funderar lite

Santa Maria Novella apoteket ar helt suverant med sina cremer och tvalar.

Palazzo Pitti ar jattefint och saklart Uffizzi

Florens ar ju sa jatteromantiskt i sig att vandra omkring i; shoppingen gar inte heller av for hackor aven om Milano ar snappet battre!!

Enjoy

Svar på tråden Någon som har tips på mysigt hotell med centralt läge i Florens?