Västeråsbrudar 2009
Hänger på här jag också! Vi gifter oss på Strömsholms slott och sedan hålls festen på Stadshotellet.
Hänger på här jag också! Vi gifter oss på Strömsholms slott och sedan hålls festen på Stadshotellet.
Glömde skriva att galejet går av stapeln den 23 maj. Bor i Uppsala men var i Västerås senast i går för att kolla läget på Kloak där jag tänkte fixa hår och smink. Dessutom så fyndade jag lite grejer på Panduro som matchar vårt färgtema brunt, vitt och rosa.
Vi har bara varit där och kikat på och bokat lokalen än så länge. Vi kalkylerar på att kuvertpriset kommer att ligga på 800-900 kr st inkl alkohol till maten. Tro vi ska knåpa ihop en egen trerättersmeny utifrån vad de har att erbjuda. Tårtan tänkte vi sedan be Systrarna Ericsson göra. Efter middagen så blir det bar till självkostnadspris för gästerna.
Vi ska gifta oss i Rikssalen på Strömsholms slott då vigseln komemr att vara borgerlig.
Vi kommer inte att ta någon avgift för kuverten utan vi räknar med att betala så mycket för varje gäst på Stadshotellet. I det ingår lokalhyran.
Vi tänkte ha små bakelser som ser ut som små tårtor så att samtliga gäster får varsin. Googla på Systrarna Ericsson och Västerås så hittar du hemsidan.
Vi gifter oss 23 maj. Så nu tror jag att jag fick med alla dina frågor :)
Hur många gäster har ni alla tänkt att bjuda och har ni något budgettak?
Tänker ni åka på bröllopsresa och vart i sådana fall?
Tycker det är så kul att höra om alla planer!
Vi kommer att bjuda ca 60 gäster och har ett utgiftstak kring 80.000 kr exkl resa. Vi har tänkt att önska oss resebidrag i present och sedan lägga till resten själva för att åka på en bilresa i USA. San Diego, LA, Las Vegas, Gran Canyon, San Fransisco och sedan tänkte vi köra kustlinjen ner till LA igen.
Vi har bokat den ena sviten på Stadshotellet eftersom vi ska ha festen där. Vi kommer att sova i sviten både natten till bröllopet och på själva bröllopsnatten. Vi bor ju i Uppsala så det känns skönt att sova nere på stan så att man har nära till frisör och sånt på själva bröllopsdagen.
På Stadshotellet kan man lägga till Lovepaketet för 1000 kr och då får man cbland annat champagne och choklad på rummet samt att man inte behöver checka ut förrän kl 18 dagen efter bröllopet. Superbra!
Har för mig att sviten kostar 2200 kr per natt. Den ena sviten har bubbelpool och det är den vi har bokat, minns inte vad sviterna heter.
Och så får man frukost på rummet också, det glömde jag bort att skriva. Hög mysfaktor!
Vi kommer att ha 50-60 gäster och vi kommer att vara i Rudbeckiussalen. Det kändes lite stort i den stora festsalen plus att den redan var bokad så det blir två bröllop samma kväll =)
Vilken sal ska ni vara i? Kikade ni på sviterna?
Vi kommer att ha en fotograf som följer oss hela dagen. Vi tänkte fota oss "ordentligt" innan vigseln i slottets omgivningar.
Imorgon ska vi posta våra save the date kort! Ska bli så spännande, det känns så verkligt nu helt plötsligt... Och underbart!
Vi skickar save the date kort just för att vi har långväga gäster som bland annat bor i USA, Grekland och Dubai. Sen tänkte vi också på att vår bröllopsdag (23 maj) är under kristi himmelsfärdshelgen vilket gör att många ofta är lediga från torsdag till söndag den veckan och kanske reser bort de dagarna.
Ang bröllopstårta så tänkte vi ha en liten tårta/bakelse till varje gäst a la american style. Vi får en stårta att dela på och så får gästerna en varsin likadan i mindre format helt enkelt. Snyggt och så slipepr man allt kladd.
Vi tänkte nog ha såpbubblor, dels för att inte "stöka ner" utanför slottet men också för att slippa få ris i ögonen
Tycker iofs att det är siktigt fint med både ris och rosenblad på fotografier.
Vi tänkte köpa såpbubblor själva och dessa delas sedan ut till gästerna innan vigseln.
Ang bukett så funderar jag på att ha pioner, vita eller ev ljusroa.
Hej tjejer! Oj, nu var det länge sedan jag skrev någoning här. Shit vad ni ligger i, det är superkul att läsa!
Nu kanske jag har missat någon diskussion här men jag frågar ändå... Har ni funderat på transportmedel till och från kyrkan/vigselplatsen till festen? Har ni något bra tips? Vi vill ha något elegant men inte alltför pråligt. Vi vill helst inte heller ha något "raggarbilsaktigt".