Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

Västeråsbrudar 2009

Nu har jag också hittat hit.

Vi ska gifta oss den 9 maj i Hubbo kyrka och sedan ha festen på Brunnby gård. Har just frågat min bästa kompis om hon ville vara min tärna. Sedan har jag fixat toastmadam och toastman, Han började på en gång att undra hur vi tänkt och vad som ska göras så hanns fru fick lugna ner honom lite.

Mat har vi bara pratat om vad vi vill ha måste nog bestämma oss för något.

• Rebellen75

vi ska ha barn med. På Brunnby hade det ett rum bredvid där det fanns en Tv så man får väll ta med lite filmer och tv spel för att underhålla de små. Vi kommer att skriva att vi helst ser att man försöker fixa barnvakt, men många som kommer har hela familjen där på festen så det blir lite svårt.

Min tärna blev jätte glad nästan gråtfärdig när jag frågade henne. Riktigt kul, så n är det bara att spana efter klänning åt henne också. Tror att jag beställer fån gojane. Just nu är det bra priser men vi får se vad för storlek hon vill ha för nu blev hon lite peppad att gå ner.

Min toastmadam kommer väll vara som ett värdpar, hälsa alla välkomna hålla reda på tal osv.

• Rebellen75

Jag ska ha en tärna. Så jag har hjälp att klä på mig och vara med hos frissan och sånt. Det var självklart för mig men jag ville också involvera min andra kompis därför fick hon vara toastmadam med sin man ska de hjälpa att styra upp festen.

Sedan har vi tre barn som också ska vara med. Sambon ska troligtvis inte ha en bestman utan det blir troligtvis våran son som får den äran.

Mitt dilemma är om mina "systrar" från USA kommer, om jag ska låta de också vara med för jag var tärna på deras bröllop. Skickade ett mail till dem att de var bröllop på gång så de hinner planera sin sem och hitta biljetter, men just nu är det så himla dyrt för dem att komma så vi får se.

• Rebellen75

Ang budgeten har jag ingen aning var vi hamnar. Hoppas på det bästa :-P . Vi kommer ha runt 80 gäster och några barn utöver. Har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för mat men vi har en riktigt duktig kock i bekantskapen. sambons systers kompis hängde ni med . Han har egen restaurang i stan så vi tror att det blir han.

När vi tittade runt på olika alternativ hamnade vi runt 25-35 000 för mat. Ska gå på söndag och titta på lull lull. Det är Formex mässa i Stockholm hoppas på att jag hittar något bra från någon lev jag kan beställa ifrån. Nakdelen är ju att det är till butik de säljer så man måste beställa för ett visst antal 1000 för att best. Så man kan ju inte dutta hos alla lev.

Vi blir ett helt gäng som ska vara på Brunnby, så jag har en fråga till er andra. Har ni tänkt att ha stolöverdrag och andra gardiner? Birgitta sa att några brukade göra så men jag vet inte om jag orkar engagera mig i sånt.

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-08-29 23:34:12 följande:
    Vi ska också ha festen ute i Brunnby gård. Sa Birgitta att det är många som vill byta gardiner och ha stolsöverdrag? Ja, det kan ju bli riktigt fint om man orkar göra det. Har inte hunnit tänka så långt ännu. Men det kan ju vara en bra idé...
    Hon sa inte många men några. Men jag skulle vilja ha något på stolarna ,men när det är armstöd blir det mycket mer jobb. Så jag hoppar nog det.
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-08-29 23:36:02 följande:
    Kan vi inte skriva en lista på vart och när alla ska gifta sig? Och vart festen ska hållas.... (de som har bokat hittills)MoonGirl: Badelunda kyrka den 15/8-2009, festen: Brunnby gård.
    Kul ide vi hade en sån på den förra tråden. Men jag är helt värdelös på sånt. Men vi gifter oss i Hubbo kyrka den 9/5-2009, festen Brunnby gård
  • Rebellen75

Helt rätt stolsdynorna var röda med armstöd. Jag har ju tänkt att ha färgerna röd svart och vit så de skulle passa in ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig var bröllopsnatten ska spenderas men det blir väll något hotell i stan typ stadshotellet eller skrapan.

• Rebellen75

Moongirl

Ang klädsen så vet jag inte hur det blir. Men min tärna ska ha svart klänning och jag en svartvit liknande den i mitt galleri som jag även har en bild på i rött. sambon vill inte ha kostym så vi funderar på en vit linnekostym. För han vägrar att ha slips, det är inte han.

• Rebellen75

Har inte egentligen tid att sitta här framför datorn. Stora tjejen är på träning och minstingen tittar på DVD Bilar. Grabben min är hos en kompis. Ska städa egentligen kommer snickare hit i morgon och det vore kul om jag inte skrämmer iväg honom på en gång. Men det är så svårt att hålla sig borta från alla Bröllops bestyr.

I går var jag på Formex mässa i Stockholm och hittade massor med roliga utsmyckningar till festen. Har tänkt att ha lyktor på trappen upp. På borden vita dukar med svarta löpare och vita konstblommor typ som rankor sedan svarta buxbom bollar. Stora glasvaser som jag ska ha olika drinkblandningar i typ som bål. Höga och vida såg det i en grekisk bröllops tidning.

• Rebellen75

Då var jag in här ännu en gång och kikade ska det vara så svårt att hålla sig borta

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009