• sanste

Västeråsbrudar 2009

Hej!

Vi ska gifta oss i Västerås. Ringde och bokade Skerike kyrka iddag och Brunnby gård har vi bokat sedan 2 månader sedan tillbaka. Vi gifter oss den 13 juni nästa år! Känns kul att kunna börja planera riktigt ordenligt nu när kyrkan är bokad!

• sanste

jag såg att det var en del härinne som skulle ha festen på Brunnby när jag läste tråden! vad kul med en Västeråstråd!

Ia o Puh: Er vigsel har ju ingenting med att hans fru var otrogen. Jag tror inte heller att er vigsel blir lika, alla brudpar sätter sin egen prägel på vigseln med val av musik solist osv. Om sambons kompis tycker det är jobbigt så kanske han berättar det för er och kommer på middagen sen? Det är mycket man ska ta hänsyn till när det kommer till bröllop, och man kan inte tänka på precis alla... Om Badelunda känns rätt så ta den kyrkan.

• sanste

Jag känner mig nöjd över att kyrkan nu äntligen är bokad! Jag och sambon fastnade ganska snabbt för Skerike kyrka. brunnby gård bokade vi redan i juni och då sa Birgitta att det redan hade börjat ringa folk och boka till nästa sommar. Så då tog vi chansningen att boka lokal innan kyrka, tur det!

men nu ska jag ta tag i alla andra saker, som catering, frisör och fotograf....

Ni som har bokat frisör; vart har ni bokad den och vad kostar det?

Fotograf så ska jag kolla med porträttstudion och eggeborns.

När jag var i Västerås sist så tittade jag in på Blomgaraget och frågade vad de tog betalt för en brubukett, och de sa att det kostar runt 1000- 1500 kr, beroende på vad slags blommor man vill ha. Jag antar att priserna ligger runt det...

Men det känns fortfarande overkligt! Men på ett bra sätt!

• sanste

Hej!

Tessisen: Jag ska ta och beställa såpbubblor från kortdesign, för man kan välja antal där, kostar 4,90 styck. Fast det blir ju inte förrän i vår när alla har osat. Jag har läst lite om dessa bröllopsbubblor och det blir inga fläckar av dom, som kanske det blir av vanliga såpbubblor.

Vi ollade på vigselring åt mig i veckan på stan. Fastnade för en från Schalins. Kollade sedan hemma på nätet och vilken skillnad!
    På Hallbergs kostade dem 5200 kr och på nätet 2500 kr! Trodde aldrig att det var en sån skillnad.... Hittade en internetsida, jempguld.se och de har en riktig butik i Kungsör, så vi ska åka dit och kolla en helg, de hade bra priser. Ett litet tips bara :)

• sanste

Jag insåg igår att jag nog har fått bröllopsfeber! Kan inte heller sluta tänka på det! Sedan berättade vi igår för min M2Bs föräldrar att vi har bokat kyrka, de blev jätteglada!

Jag ska beställa bukett från Blomgaraget på Bäckby. Alla blommor och buketter jag har köpt där har varit jättefina och när vi var in och pratade med dom så var de jättetrevliga. Jag har hittat en bild på nätet över hur jag vill att buketten ska se ut, finns i mitt galleri. Jag skulle bara skriva ut den och ta med den till dom. Det skulle kosta 1000-1500 kr beroende på vad för blommor man har.

Jag vet inte om prisskillanden är så stor mellan olika blomsterhandlare, jag tycker att det är viktigt att man får ett bra bemötande och att de förstår hur man vill att buketten ska se ut.

• sanste

Jag har funderat på sånadär små vita Marianne-kulor med choklad i. Det känns fräscht med mint och sedan choklad i. En kompis till mig hade polkagodis, deras färgtema var också vitt och rött. Jag har köpt cellofanpapper som jag ska göra små påsar av och knyta med rosa band runt som jag köper på panduro.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009