Västeråsbrudar 2009
Hejsan även här en västerås brud som gifter sig nästa år.Vi gifter oss i Badelundakyrka den 2 maj 2009 och har bokat Brunnbygård som festlokal. Vi har bokat in oss på att fotograferas 2 timmar innan vigseln.
Hejsan även här en västerås brud som gifter sig nästa år.Vi gifter oss i Badelundakyrka den 2 maj 2009 och har bokat Brunnbygård som festlokal. Vi har bokat in oss på att fotograferas 2 timmar innan vigseln.
Jag var ju oxå på Ruts igår som ni vet. Jag hittade min klänning där och ska ner och betala den i morgon. Häftigt, nu känns det mer verkligt. Ska sätta mig och pula med inbjudnungarna om en stund. Lite svårt att formulera ( på ett bra sätt) att vi gärna vill ha pengar till en framtida resa. Man vill ju inte att det ska låta som tiggeri. Hur gör ni?
Tack Tessian den var bra! hjälp idag köpte jag min klänning. Jag vill gifta mig på en gång.
Jag igen! Det blev en vit klänning med "tubtopp". Jag som hade sagt att jag inte skulle ha det. Där ser man, det är bäst att prova innan man säger något.
Hoppsan, jag igen! Den är även draperad fram!
Mysan31: Detta är planerat och bestämt
- kyrka
- festlokal
- tärna + klänning till henne
- bestman
- toastmaster
- solosång till kyrkan
- fotograf
- färgtema
och nu klänning till mig
- inbjudningarna håller vi på med för fullt, tänkte skicka ut dem i november.
Moongirl: Jag var på Ruths igår måndag. Jag kom dit med min mamma och syster. Klockan var nog ca halv fem.
Hejsvejs allihopa! Vi kommer ha klädkod kavaj, vilket enligt etikett ej är jeans men man vet ju inte riktigt hur alla gäster kommer tolka detta, vi får väl se. Såg oxå att ni disskuterade lite om det här med färgtema, vi har bestämt oss för att ha "dimgrönt" och rosa, lite inslag av silver. Det blir naturligtvis även vitt eftersom min klänning är det.
Välkomna alla nya till tråden!
Barret: Det är vi som har bokat Badelunda den tidiga tiden den 2 maj. Vi ska även ha festen på Brunnbygård. Jag bokade dessa saker ett år innan utsatt datum. Jag tyckte det kändes tidigt då men är glad nu att jag var ute så tidigt. Kul med en som har samma datum. Skriv gärna lite om hur planerna går. Jag blir nyfiken.
Hejsan svejsan! Då var vi klara med inbjudningskorten och nästan med info.bladen. Vilken tid det tar och ganska dyrt blev det. Så här med facit i hand hade jag nog nästan kunnat beställt färdiga. Men jag är nöjd med dessa och det är ju lite kul att pilla o pyssla själv.
Jag var även ner till Ruths idag och hämtade min klänning och betalade resten på den.
Synd det här med Bröllopsmässan, hade oxå hoppats på att få gå på den. Februari känns lite sent då vi gifter oss 2 maj.
Vi är ej så duktiga på vals men har inte tänkt att gå någon kurs.
Nu har jag läst ifatt lite. Var några dagar sedan jag skrev.
Moongirl: Vi har lagt ut ca 1000 kr på inbjudningarna (portot inräknat). Nu ligger de igenklistrade och färdiga, skickar dem senare i veckan.
Ett tips till er som har börjat med inbjudningarna nu är att ta "fotoclips" att fästa ihop papper med. Dessa finns i olika tjocklekar och de jag använde var tunna kvadrater på ca 1*1 cm.
Moongirl: Vi har "dimgrönt, rosa och lite silver som vårt färgtema .
Våra inbjudningar är just"dimgröna med tre rosa kvadrater på och på dessa har vi fäst silver hjärtan. Har hämtat inspiration från en bok ifrån Panduro.
Ja, nu är de postade och vi får se om telefonen ringer i morgon.
Hej allihopa! Jag har läst att ni diskuterar det här med fotografering och upplägget av själva bröllopsdagen. Tre timmar mellan fotografering och vigsel känns väldigt långt. Min bröllopsförmiddag ser ut så här
9-12 Hår o smink
12.30-13.30 Fotografering
14.30 Vigsel
Sedan får man väl försöka stoppa ngt i magen där emellan.