Västeråsbrudar 2009
Tidigt i vår låter bra tycker jag.
Tidigt i vår låter bra tycker jag.
Jag är på vad gäller fika på onsdag. Kan komma vid kl 16-16:30 nångång beroende på vilket ställe vi väljer. Har ju pratat om Kalle på Spången så det är kanske dags.. om det inte är några barn som ska med för där är det väl rätt trångt om jag inte minns fel?
Moongirl: Var det inte meningen att ni skulle landa där på Rönnby?
Det går lite trögt med inscanningen. Har maaassor att göra på jobbet, så jag har inte hunnit med helt enkelt. Jag kan maila över de grejerna jag fixade till Mirja så har du lite iaf. Kan dock inte göra det förrän jag kommer hem ikväll...
Gick föresten inte att boka Sjökrogen. Det blev ett stort nej när jag sa att jag ville hyra 18 juli. Då har dom ju som mest folk på krogen, så vi får leta vidare. Ringde till Lövudden också, men inget svar. Hade du koll på om dom hade gått i konkurs, Tessisen?
Skönt att det blev en schysst landning iaf. Kan ju störta rakt ner i backen om man har riktigt otur. Nu låter jag som värsta luftballongsexperten, jag som är höjdrädd och allt.
Ska försöka komma ihåg att maila över grejerna ikväll.
Verkligen trist att inte kunna boka Sjökrogen. Känns som jag börjar få slut på idéer på var vi kan vara om vi inte får Hamncafét. Vet fortfarande inte hur det blir. Sambon ska ringa till Försvarsgården i Kolbäck i veckan. Sen har vi Lövudden som jag inte fått tag i...
Jag visste väl att du hade en liten bridezillagen i dig! Jag skulle aldrig släppa bordsdekorationen, inte helt iaf. Är därför jag helst inte vill vara på en restaurang för då sköter ju personalen det mesta av dekorationen, även om man själv får bestämma hur det ska se ut förstås.
Håller med om att det är mycket saker. Ska man försöka ta en sak i taget eller allt på en gång?
Ia o Puh skrev 2008-09-23 12:51:50 följande:
Nu har jag varit in på Lövuddens hemsida och slängt iväg ett mail också. Får väl se om man får nå svar.
Ska vi köra på Kalle i morgon eller? Jag kan som sagt komma vid kl 16-16:30, men ni kan ju börja tidigare om ni vill.
Jag hoppas också att jag får nåt svar. Vore skönt att ha nån plan B om det går åt skogen med Hamncafét. Vore ju mysigt med kapellet där ute vid Lövudden. Är det nån som varit där nångång? Ser ju bra på bilderna, men kan ju vara helt slitet. Kan ju tänkas bli där om Kolbäcks kyrka renoveras för mycket invändigt. Men man måste väl fixa egen vigselförättare om man skulle vara där ute?
Moongirl & mysan: Det var så lite. Hinner dessvärre inte med att scanna idag heller, men jag har med mig häftet idag så mysan kan skriva av det om du vill. Annars scannar jag en annan dag.
Jag har haft lite annat att tänka på då jag blev faster för andra gången igårkväll! En liten Jack blev det.
Ses i eftermiddag!
Nu är jag inne här igen trots att vi ses i eftermiddag..
Tänkte bara höra om det är nån som varit på Kolbäcks gästgiveri? Kompisen vars vigsel jag var på i lördags, dom hade haft festen där... och så hade dom kommit dit med ångbåt! Utan att nån visste om det. Det lät ju hur mysigt som helst! Nu känner jag att det kan vara ett alternativ till Hamncafét, om inte bättre. Beror väl på om vi ska ha buffé eller tre rätters. Åh, att man ska hålla på att vela hela tiden.
Visste ni andra hur ni ville ha det från början? Jag menar, verkar vara många som snabbt valt Brunnby, eller ni kanske hade kollat upp andra ställen innan?
Ia o Puh: Vi kommer antingen att ha en trubadur eller live band. Sambons lillebror har gitarristen i Ryttene Röj som gitarrlärare så vi kommer ev ha deras sångare. Eller så blir det en lokalt band från Strömsholm som var med och spelade på Westerqvarn i vintras när sambons bröder spelade samma kväll med sitt band. Jag hade en tankt först att sambons bröder skulle spela, men känns schysstare att ta nånannan.
Moongirl: Pojken vägde 3690 g och var 52 cm, så han var rätt stor ändå. Bäbisar brukar inte väga 4-5 kg som sambon fått för sig! Han har inte så stor koll.
Nu är jag inne på Björnögårdens hemsida och tittar. Där har dom lite mer humana priser än Lövudden som var alldeles för dyrt. Även Kolbäcks gästgivaregård är också alldeles för dyrt. Är det nån som varit på Björnön? Det är ju lite på "fel" sida om stan med tanke på att vi ska gifta oss i Kolbäcksområdet. Hmm, mer att fundera på...