• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Mangos skrev 2008-09-09 22:10:46 följande:
    Vi gifter oss den 8/8-09 i Kungsåra kyrka och därefter är festen på Kungsbyn!
    OK, då gifter ni er 1 v före oss Tror inte att du är uppskriven på listan när du ska gifta dig (se början av tråden) Kanske kan Miss u fixa det?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-10 07:37:11 följande:

Hej på er!Jag kan bara instämma. Det var riktigt kul att få träffa er alla och jag hoppas att vi ses snart igen. Jag kom på flera saker som jag inte hann ventilera med er. Tiden gick så fort. T.ex ska ni fota er före eller efter vigseln? Ni som inte ska ha brudtärna, ska ni gå in med mannen, pappa eller själva?Jag blir lite stressad över att det bara är vi som varken bokat kyrka eller lokal, men samtidigt kan jag inte göra så mycket mer än att vänta på att det ska vara gudtjänst i Säby kyrka och att Hamncafét ska ge nåt slags besked. Vi har en annan lokal som vi ev kan tänka oss, så får åka dit och kolla samtidigt som Säby kyrka. Jag får istället koncentrera mig på allt annat som ska fixas. Moongirl: Så det lutar åt Thottska villan när det inte blev vigsel i Strömsholms slott? Det är ju riktigt fint i dom där krokarna faktiskt.Är det nån som vet om Ruths har öppet nåt på helgen? Ursula har ju bara öppet i veckorna, så det känns lite stressigt att hinna dit, eller det kanske räcker att vara där i två timmar efter jobbet? Jag har noll koll.
    Japp, vi funderar på att boka bröllopssviten i Thottska villan, det är så fint där! 1395 kr kostar bröllopssviten där + inklusive frukost fast jag ska kolla upp lite fler alternativ innan vi bokar definitivt.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-10 09:02:35 följande:

Nu är Mangos upplagd på listan också. Välkommen! Moongirl: Vad är det för alternativ du ska kolla upp? Jag är ju fortfarande helt inne på Hamncafét och deras lilla hus vid vattnet, men jag måste nog börja inse att det kan blir nåt annat ställe och kolla upp fler alternativ.
    Tänkte på om det finns fler ställen som man kan tänka sig att sova över på (bröllopsnatten) utöver Thottska villan... är inte från Västerås, så jag känner inte till några ställen här som har bröllopssvitar. Vet du något mer ställe? Eller är det någon annan som har några förslag?

Ja, annars är Brunnby Gård ett väldigt trevligt alternativ till att ha festen på . Det är väldigt mysigt där!

Nu ska jag iväg till hemköp och köpa bröllopsmagasinet. Såg att de hade den tidningen där
  • MoonGirl

Hemköp hade inte bröllopsmagasinet (antagligen slut på dem) kanske kan ica maxi ha den tidningen? Det är ju en lite större affär.... ska jaga vidare efter bröllopsmagasinet....

• MoonGirl

Tessisen: Tusen tack för sångerna! Supersnällt av dig!!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-10 10:39:54 följande:

Moongirl: Vill ni vara ute i Strömsholm eller inne i Västerås? Ett tips är ju att gå in på hitta.se och kolla över hotell. Det gjorde jag och hittade på Lövudden. Det ligger ju vid vattnet, precis som jag vill. Man kan tydligen vigas där också om man vill. Hmm, känns som ett alternativ till Hamncafét. Värt att kolla upp iallafall. Måste nog checka lite med gubben vad han tycker också. Han ska visst också vara med på ett hörn har jag hört.
    Tack för tipset! Vi kan tänka oss att vara i Västerås och ute i Strömsholm. Men jag ska surfa in på www.hitta.se och se vad jag hittar för ställen!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-10 12:42:32 följande:
    Va kul att vi har blivit så många här inne. Ju fler desto bättre....Var bra för mig att träffa er andra igår. Kom underfund med att jag kanske inte behöver känna mig så stressad utan kanske njuta lite mer av det här med bröllopet.Läste en så himla bra artikel i Bröllopsmagasinet igår. Sidan 146: Så hanterar du Bröllopspaniken.Kändes som den passade ganska så bra in på mig.
    Ja, det är jättekul att vi har blivit så många här inne! Nej, inte behöver du känna dig stressad inför bröllopet, du har ju redan fixat det mesta jättebra av er att ni har hunnit fixa så mycket redan nu!

Har du fler frågor än de du skickade till mig (de från vigselprogrammet), de med kryssalternativ. Kul att se hur andra har gjort och tänkt. Så skicka gärna över dem också
  • MoonGirl
    Kampi skrev 2008-09-10 15:06:31 följande:
    Vi har bokat den ena sviten på Stadshotellet eftersom vi ska ha festen där. Vi kommer att sova i sviten både natten till bröllopet och på själva bröllopsnatten. Vi bor ju i Uppsala så det känns skönt att sova nere på stan så att man har nära till frisör och sånt på själva bröllopsdagen.På Stadshotellet kan man lägga till Lovepaketet för 1000 kr och då får man cbland annat champagne och choklad på rummet samt att man inte behöver checka ut förrän kl 18 dagen efter bröllopet. Superbra!Har för mig att sviten kostar 2200 kr per natt. Den ena sviten har bubbelpool och det är den vi har bokat, minns inte vad sviterna heter.
    Åhh, en bröllopssvit med bubbelpool det lät intressant! Tror inte att Thottska villan har en bröllopssvit med bubbelpool....

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-10 16:37:03 följande:
    Nu har vi varit på Stafshotellet!Där kommer vi att ha våran fest och även tillbringa bröllopsnatten. Bra pris på båda!Jätte gullig och trevlig personal.Så nu är allt det fixat. Såååå himla skönt!
    Vad kul att ni ska ha festen på stadshotellet!! Och att ni ska tillbringa bröllopsnatten där också. Har ni bokat den bröllopssvit med bubbelpool?
  • MoonGirl
    Mangos skrev 2008-09-10 16:38:21 följande:
    miss u skrev 2008-09-10 07:37:11 följande:Ruths har öppet till klockan ett på lördagar! Var där i lördags o kika lite. Skulle nog även säga att två timmar räcker för att hinna med att kika på Ursulas. Kollat där också men har inte hittat klänningen med stort K än. Hoppas du har bättre tur! Lycka till
    Vad bra att Ruths har öppet till klockan 13 på lördagar! Hur är det med Ursulas öppettider? Vet du?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009