Nasse ior skrev 2008-09-29 08:32:05 följande:
skönt att höra-eftersom det kommer mycket barn och vi vill ha barnen med så knns det inte som att en fest är något vi vill ha-utan kanske runda av runt 24:00, samma sak pressent-jag anser inte att det måste vara någe dyrt men -vet att sambons sida kanske tycker att lägger man pengar på resan och boende så är det pressent nog-även där känner jag att dom som tycker så gör det-dom är väökomna endå för det är inte för presenterna som vi gifter oss-men alltid skönt att höra andras syn på det.
Det är klart att det kan vara en fest även om det är barn med. Beror på hur man definierar fest. Att alla dricker sig hejdlösa och deckar är inget som jag vill ha på min bröllopsfest, oavsett om det är barn med eller inte.
Det här med presenter är ju en fråga i sig. Jag har fått för mig att folk vill ge present, varesig dom kommer långt ifrån eller inte. För vår egen del är det bara kul att dom vill fira med oss. Somliga vill verkligen ge en grej, även om ett bidrag till bröllopsresan alltid uppskattas. Vi kommer nog önska oss några grejer så att dom som vill ge grejer har lite att välja mellan, men att vi helst vill ha bidrag.
Självklart får du hänga med oss. Här är alla välkomna. Såg att du bor i Skåne (?) så det kan kanske bli svårt för dig att haka på våra onsdagsfikor, men vi får hålla dig uppdaterad.
Vi har inte gjort nå inbjudningskort än, men valt färgtema svart, vitt och rött. Hela vår lägenhet är inredd i dom färgerna, så valet var inte så svårt.