miss u skrev 2008-09-11 08:49:56 följande:
Moongirl: Nu har jag letat reda på sömmerskan i Salbohed.
www.cathrine.just.nu/ Pratade med en jobbarkompis som är närmare kompis med exjobbarkompisen. Hon ska också gifta sig i sommar så vi pratade om att åka dit nångång och kika. Sömmerskan är tydligen hur trevlig som helst, och det är ju guld värt!
Tack för tipset!
Jag sitter här och funderar över hur man ska göra med maten, om vi ska ha 3-rätters middag eller buffé. Min m2b vill att vi ska ha 3-rätters middag. Han tycker det känns lite finare med 3 rätters-middag. Jag börjar tveka lite, jag tycker att det är en bra idé med 3-rätters middag, men jag tycker även att det kan vara smidigt med buffé också. Då får gästerna ta den mat de vill ha (man kan t.ex välja fläskfilé och sedan någon fiskrätt som t.ex lax). Åh, vad svårt att välja!
En fördel med buffé är ju att gästerna får sträcka lite på benen och mingla lite. Det blir ju inte på samma sätt om man har 3-rätters middag. När vi träffades och fika så ville jag ha 3-rätters middag, men nu är jag osäker igen. Är det någon mer här som har tänkt på fler fördelar eller nackdelar med buffé? Jag är en person som helst gillar att ta buffé när det är nyserverat, vet hur det kan se ut efter ett tag
så det är ju en nackdel.
Några gäster som vi ska bjuda är vegetarianer så man måste ju tänka på vad de kan äta också. Om man väljer 3-rätters middag ändå, då väljer man väl ut en huvudrätt som man tycker är bra? (antar att det blir en kötträtt då) undrar hur man då ska göra med de som är vegetarianer eller de som kanske är allergiska (vet minst en person som är allergisk mot fisk) Vad tycker ni andra, ska man skriva på inbjudningskorten något om maten?? Eller hur gör man? Noll koll