• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

Jo, så kände jag också faktiskt. Bara man fick klart med lokalen så kunde man börja planera "på riktigt". Har ni någon backup om ni inte får vara i lokalen ni har tänkt er?

Jag tror det kommer bli jätte fint där när de gjort i ordning. När vi var där igår stod ju grejer framme till deras vanliga matservering, men de skulle trollas bort till vår fest :o) Åh, nu börjar jag verkligen längta!

• miss u

Vi har en annan lokal som vi har funderat på... annars är sista utvägen att vara hos svärföräldrarna. Vet inte riktigt hur vi ska få plats 70 pers där, men det får väl bli en senare fråga. Vi har iaf fått erbjudande om att få vara där. Om inte det funkar får det bli på nån restaurang, men då måste vi nog snåla på massa grejer. Har ju budgeterat att ta mat från catering. Vi vill inte behöva ändra på antalet gäster. Det har varit vår ståndpunkt, att vi vill kunna bjuda alla som vi vill. Sen spelar det inte lika stor roll om var vi är nånstans (även om jag fastnat för att jag vill gärna vara nära vatten).

Hur mycket kommer ni ha att säga till dom dekorationen? Kör dom alltid samma dekoration eller blir det utifrån ert färgtema och så?

• Barret

Vi ska bjuda runt 50 personer och då får vi med i stort sätt alla vi vill. Både jag och min sambo har väldigt små familjer så det blir inte så många :o) Smidigt i ett sånt här sammanhang :o).

Vi fick välja ganska mycket kring dekorationerna. Vi vill ju ha vanliga vita dukar och ljus så det blir det, sen får vi själva prata med floristen och välja blomsterdekoratiner till boren. Så de blir enligt vårt färgtema :o).

• miss u

Ibland kan det vara riktigt bra med små familjer. Sambon har stor familj och nära släkt som umgås till skillnad från mig så det blev några till efter att han varit och hälsat på släkt i Vänersborg för några helger sen.

Vad kul att en florist fixar med dekorationerna. Då kan det ju bli riktigt bra. Låter ju bara bättre och bättre det där.

Jag blev helt frusterad över att vi inte får nå besked, så nu har jag ringt igen. Bara telefonsvarare! Grr! Jag som hatar att prata in på telefonsvarare. Gjorde det ändå. Hoppas jag inte lät för irriterad, är ju mest frusterad. Det är inge kul längre!

• Barret

Ja, jag tycker inte det behöver vara så mycket mer än själva dukningen, lite ljus, lite blommor och så våra fina trycksaker såklart :o). Och ja, för oss känns det också bara bättre och bättre. Gud vad jag älskar att planera.

Telefonsvarare är verkligen hemska. Jag låter så konstig och tillgjord när jag pratar in på dem tycker jag! Jag hoppas verkligen att det löser sig för er snart! Håller tummarna.

Vi har funderat ganska mycket på det här med efterrätt. Behövs det verkligen? Kan man inte skippa efterrätten och gå direkt på tårtan? Eller blir det konstigt? Gah... tänk om ingen vill ha någon tårta sen då? Det blir ju nästan värre. Hur ska ni göra?

• miss u

Jag har också funderingar på att ha lite ljus och lite rosor på borden. Såg att Willys hade röda värmeljus. Ska kolla vad det är för nyans. Vi har ju färgtema svart, vit och vinrött. Funkar ju inte med klarröda ljus då heller.

Är det nån som låter normal på en telefonsvarare? Alltid lika kul när folk har pratat in på ens egna svarare. Dom låter ju inte heller kloka!

Vi tänkte skippa efterrätt helt. Vi tycker att det känns lite kaka på kaka (eller kaka på tårta blir det ju egentligen), men samtidigt är det ju inte fel att ha nån lätt efterätt. Sen köra lite dans och sen tårta. Då lär folk ha fått upp aptiten igen.

• miss u

Nu har jag pratat med den nya ägaren till Hamncafét! Det gick jättebra! Så nu är det BOKAT!!! Såå himla glad just nu. Hon var jättetrevlig. Tydligen hade hon egen cateringfirma så det kanske blir att vi tar av henne. Vi skulle prata mer detaljer senare i veckan. Känns som en stoooor sten har lättat från bröstet. Tjooohooo!

• Barret

Åh Grattis!!!!!!!! Hurra hurra hurra! Äntligen :o)

Vi kommer nog köra på det där med en lättare efterrätt och lite dans innan tårtan, det får bli bra! Det var så vi bestämde igår, men jag började tvivla lite bara....

Är det någon som har funderat på att ta sig till Uppsala på söndag? Det ska ju vara någon bröllop och fest mässa på slottet där. Funderar på om det är något att ha, men jag hittar inte så mycket information om det...

• miss u

Tack tack tack! Åhh, så skönt! Som vi har våndats i två månader över att inte fått nåt besked, och så var det så lätt. Gällde bara att ringa till rätt person.

Kör på efterrätt. Börja inte tvivla nu! Vet hur lätt det är. Jag är expert på att vela. Sambon blir alldeles tokig på mig när jag inte ens kan välja såna saker som bröd i mataffären utan att vela.

Jag visste inte ens om att det var mässa i Uppsala. Tror inte att jag kommer hinna gå på den dessvärre. Är det samma som skulle ha haft den i Västerås?

• Barret

Nej du har rätt, jag ska vara bestämt och hålla fast vid mina beslut! Bra tips :o)

Jag hörde det här om dagen och fick höra det igen igår precis innan jag gick hem. Vet faktiskt inte alls om det är samma som skulle varit här i Västerås.. Jag har en kollega som kanske viste lite så jag ska nog kolla med honom.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009