• miss u

Västeråsbrudar 2009

Det är säkert jättefint. Det blir ju maffigt sen när man har gjort alla korten. Vilket jobb det är, men ack så kul. I helgen ska jag och sambon ha planeringsmöte om utseendet på alla trycksaker. Får hoppas att han har liknande idéer som jag, annars blir det jobbigt Hade tänkt köpa papper i New York, så det är ju bra om vi är lite överens iaf.

Tessisen skrev 2008-09-30 14:38:54 följande:
    miss u skrev 2008-09-30 14:14:27 följande:
    Förstår att det är mycket att fixa med tills nästa vecka. Japp jag tar emd det jag har gjort hittills. E bra att få lite smakråd. Kanske inte e så bra som jag tycker..
  • miss u

Jag har väl problemet att även min sambo gillar att klippa och klistra. Han är helt hopplös att ha med sig in på Panduro, speciellt i juletider! Han har väl inte lika mycket tålamod som jag så det lär nog bli jag som får sitta med dom sista 20 inbjudningskorten. Jag gjorde en "logga" häromdagen med våra namn och datumet. Den var han väl lite sådär till. Jag tyckte den blev stilren och fin. Förhoppningsvis får jag lite tid över ikväll mellan tvättmaskinsinstoppningarna och sambon är iväg och spelar badminton att finslipa på loggan så han gillar den också.

Tessisen skrev 2008-09-30 15:20:29 följande:
    Ja det ska ju vara nått som passar båda. Jag gjorde lite olika upplägg och visade för min m2b. Så fick han säga vilken han gillade bäst och säga vad han tycker skulle passa bättre etc...Han e ju inte så förtjust i detta med att sitta och klippa och klistra. Så det är jag som får fixa det och då ger han mig oftast fria händer...
  • miss u

Vad är det som inte är klart? Ni har väl en vigselplats och nånstans att vara efteråt? Det är huvudsaken! Du får inte glömma bort i alltihopa att det enda som egentligen betyder nåt är att ni får gifta er med varandra. Klyschigt kanske, men sant

bröllop0808 skrev 2008-09-30 16:16:05 följande:
    Hej hej!Måste bara dela med mig...Jag har PANIK! Vi gifter oss 6dec´(i år!) och det känns som ingenting är klart. Kommer att bli tvångsomhändertagen innan det här är klart. :)
  • miss u

Visst kan du låna och skriva av om du vill. Det gjorde mysan när vi fikade på Kalles sist. Gäller bara att jag kommer ihåg dom på lördag.. Du får påminna mig!

MoonGirl skrev 2008-09-30 17:09:08 följande:
    miss u: Om du inte hinner scanna materialet som jag ville ha, så kanske jag kan få låna dina festprogram (de som du hade med till Global living?) Om du vill låna ut dem förstås . Kan du ta med dem på lördag?
  • miss u

Det är kanske bättre om vi skippar onsdagsfikan och tar den på lördag istället? Känner mig lite stressad över jobbet. Synd om du ska behöva sitta och vänta på mig. Tror att jag kan fika på lördag. Måste bara kolla med sambon när han kommer hem från badmintonträningen om vi inte har nåt inbokat.

Tessisen skrev 2008-09-30 19:14:53 följande:
    Ditt namn står med men det är kanske svårt att se. Är inte så stor skillnad på färgerna. Jag tar med grejerna på lördag också, fika efter Ruths låter bra för mig.
  • miss u

Idag fick jag föresten mina grejer från Caligraphen som jag beställde i helgen. Dessvärre hade det ena kortet utgått, och det andra var inte så fint som jag trodde. Men kul att se lite andra idéer.

Sen fick jag också informationshäfte om vingårdar som jag beställt. Vi funderar nämligen på att åka till en vingård nånstans i Europa på bröllopsresan.

• miss u

Jag fattade det som att det var bara du och jag som kunde idag. Var det nån annan som ville haka på vill jag bara påminna om att det inte blir fika idag utan klänningprovning på Ruths med efterföljande fika på lördag! För er som inte vet var Ruths ligger så finns dom mittemot Rudbeckianska skolan, alltså gymnasieskolan som ligger vid Domkyrkan.

Jag tar med mig alla grejer som jag samlat på mig. Köpte tidningen Allt om bröllop i helgen också. Har inte hunnit titta så mycket i den än.

Tessisen skrev 2008-09-30 19:54:37 följande:
    miss u skrev 2008-09-30 19:48:33 följande:
    Det kan vi göra. Vi tar en fika på lördag istället. Om ingen andra hade tänkt att komma. Va härligt att åka till en Vingård. Blir det Frankrike, Italien eller Tyskland?
  • miss u

Kom på att jag glömde svara på frågorna om vingården. Vi har inte bestämt än vilket land det blir. Skulle vara kul med Frankrike, även om varken jag eller sambon kan ett ord franska. Broschyren jag beställt var om Toscana i Italien. Verkar ju inte helt fel det heller faktiskt.

www.tematoscana.se/

• miss u

Hej!

Det var nog mig du menade med både Säby och Lövudden. Säby kändes väldigt bra. Vilken präst var det som hade hand om vigseln ni var på? Tydligen är dom 6 st präster som delar på Kolbäcks församling.

Fick de ha med sig egen mat och alkohol på Finska föreningen? Måste man ha nån finsk anknytning för att vara där? För oss är det viktigt att man får ha med sig eget, fast det beror iofs på vad dom tar för mat och alkohol förstås.

Det är jättebra att få in nya tips. Vi vet ju fortfarande inte om vi får vara vid Hamncafét i Borgåsund än, så vi måste hålla ögonen öppna på andra ställen.

valborg08 skrev 2008-10-01 13:20:46 följande:
    Hej igen!Jag såg att det var några som funderar på att ha sin vigsel i Säby kyrka. Tänkte bara berätta att vi vara där på bröllop, var tärna och marsalk, i augusti. Det var en jättebra och trevlig präst. Sen såg jag också att det var någon annan som hade kollat att ha festen på lövudden men att det var för dyrt. Kolla med finska föreningen, det ligger också på Lövudden men närmare KFUM. De som gifte sig i Säby hade sin fest där och det var en trevlig lokal. De var 81 gäster tror jag och det var varken trångt eller kändes för stort. Bara ett litet inlägg från mig. Hoppas det kan hjälpa någon.//Hanna
  • miss u

Ia o Puh: Välkommen tillbaka! Jag har faktiskt varit lite orolig över var du tagit vägen. Kan ju inte bara försvinna så där utan att säga nåt Jag kan nog också tänka mig lite lunch efter Ruths på lördag, så jag föreslår att vi går nånstans där man både kan luncha och fika.

Vad skönt att du har fått klart toastmadam, värdpar och färgtema. Grönt och silver kommer bli jättesnyggt! Ni har inte tänkt att blanda igult och blått med tanke datumet?

bröllop0808: Du ser. Ännu en grej att bocka av. Nu kan du väl inte vara helt panikslagen heller? Så du menar att det är värt att åka till Sala för att kolla på underkläder. Är ju inget ställe man åker till för att shoppa annars, iaf inte jag. Vad köpte du för underkläder?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009