• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Rebellen75 skrev 2008-09-14 21:07:11 följande:
    Jag har önskat att läsa på distans eller Stockholm i första hand. men kurs start är inte förens aug09 så det blir mycket tester innan allt är klart.tack till alla som håller tummarna.
    Vad spännande!! Lycka till!
  • MoonGirl

Ja, Thottska villan är underbar! Mysiga rum, verkligen!! Handmålade tapeter osv.... mysfaktor... synd bara att de inte har något bubbelbad... men men!

• MoonGirl

Hej tjejer!!

Jag kan också komma och fika nu på onsdag! Vi hade så trevligt sist!!! Men i så fall efter klockan 17. Men jag kan ju komma så fort jag kan i så fall? (om ni väljer att fika klockan 16.30 eller kl 17) annars hinner ni ju fika klart, innan jag kommer

Ska vi ses på Global living eller på Kalle på spången? Det spelar ingen roll för mig vilket ställe vi väljer! Bestäm ni andra Kalle på spången och Global living är trevliga ställen båda två!

Idag har jag varit in till Ursulas affär och kollat in brudklänningar och även till Ruths affär. Kom inte in i dörren till Ruths affär med barnvagnen, så det var lite jobbigt, men det löste sig ändå. Hade med mig en kompis som fick vara barnvakt under tiden jag gick in och kollade på brudklänningar. Jättefina brudklänningar hade de på Ruths affär!!!

Förresten, jag ska vara brudtärna till min blivande brudtärnas bröllop nästa sommar!

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-15 20:51:38 följande:
    Global Living ligger ungefär mitt emot ingången till Systembolaget i gamla Åhlenshuset.Börjar en lista här vilka som kan komma på Onsdag:Tessisen mysan 31 (kanske)Rebellen 75 (kanske)
    MoonGirl också
  • MoonGirl
    valborg08 skrev 2008-09-15 17:35:25 följande:
    Hej!Här är en till västeråsbrud (eller rättare sagt surahammarsbrud) som gärna är med och tipsar och utbyter idéer! Vi planerar att gifta oss den 4/7-09 i Skultuna. Men vår plan är att vara i Rhododendronparken och ha vigseln där. Vi har tänkt att höra med scouterna om det går att hyra scoutstugan och såg att du mysan31 skulle vara där. Jag tror att jag har gjort ett inlägg i din gästbok. Ha det bra! Hanna
    Välkommen till tråden!
  • MoonGirl

Ja, klockan 17 på onsdag, på Global living blir kalasbra! Jag kommer så fort jag kan, det blir nog vid 17.20-tiden. Men ni kan gå in så kommer jag så fort jag kan! hoppas fler vill hänga med och fika med oss!

• MoonGirl

Ni som har bokat Anki på UNIK inför den stora dagen, valde ni till brudpaketet också utöver bruduppsättningen? Hur ska ni göra med brudgumspaketet?

• MoonGirl

På tal om transport från kyrkan till festlokalen, hur ska ni ta er dit? Vi funderar på att ha häst och vagn-transport

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-16 07:54:15 följande:

Hej tjejer!Jag är fikasugen på onsdag kl 17 på Global. Tar med mig lite trycksaker från bröllop jag varit på då och papper o penna. Var ju lite oförberedd sist vi sågs. Moongirl: Vad är brudgumspaket för nåt? Eftersom min kompis ska fixa till mitt hår o smink så har jag inte kollat upp nåt sånt. Micael får bäst fixa till sin frilla som han vill... tror jag. Om vi får vara på Hamncafét ska vi åka svärföräldrarnas båt eller deras hemmagjorda träflotte sista biten till festen. Vi har inte tänkt lägga någon större summa på det. Känns viktigare att vi kan bjuda så många som vi vill. Så tänker vi iaf.
    Brudgumspaketet är ett paket där brudgummen kan få ansiktsbehandling, ryggmassage och herrmanikyr för en viss summa. Är din kompis frisör? Det är ju jättebra att ha någon man känner som vill och kan fixa håret och sminkningen inför på bröllopsdagen . Jag känner tyvärr ingen, så jag får lägga ut pengar för att frisören ska fixa mitt hår osv...
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009