• Barret

Västeråsbrudar 2009

Oj vilka fina klänningar!! Jag gillar dem alla! Tycker det var riktigt snyggt med de röda detaljerna, hade tänkt ha det själv men sen ändrade vi ju färgtema till blå istället för röd så det fick bli en helvit för min del, men uj vad fint det är med rött!

Tessisen skrev 2008-11-19 22:36:12 följande:
    Har lagt ut lite bilder på klänninga i galleriet, om ni har tid och lust så kanske ni kan titta in en sväng. Och komma med lite "kritik".
  • Barret

25000:- är verkligen mycket pengar för maten när det är catering tycker jag! Vi har ju en kuvertavgift (alltså det vi betalar, inte gästerna för den är lägre) på 580:-/ person men då ingår ju alkohol, serveringspersonal, tårta, kaffe, dukning, städning, dekorationer... ja allt egentligen. Måste ni ta maten ifrån dom?

miss u skrev 2008-11-20 08:21:18 följande:

Alla: Igår gick jag och sambon igenom budgeten lite mer och kom fram till att vi inte vill lägga 25 000:- (!) på mat vilket det skulle bli om vi skulle ta det senaste menyförslaget från Hamncafét (det med oxfilé). Lutar åt att vi försöker göra så mycket själva och beställer eventuellt kyckling- och fläskfilé av Hamncafét. Tycker det är jättesvårt! Ska försöka hinna med att åka dit och träffa henne istället innan jul så vi får lite ordning på det innan vi åker utomlands. Fick mail av ägaren i morse och hon är i full färd att kolla efter porslin och tält som vi kan hyra. Förhoppningsvis kan hon få lägre pris, men ska kolla på egen hand också.
  • Barret

MoonGirl:
    Godmorgon *skakar hand tillbaka* :o)
    Jag vet faktiskt inte hur man ska göra om de glömmer att betala in kuvertavgiften.. men de borde ju göra det i samband med att de anmäler sig kan man tycka! Annars får man ringa och påminna..

Jag lovar att dela med mig av vägbeskrivningen när jag har någon :o).

Vi ska nog ha sparris till vår förrätt så det stämmer säkert att många brukar ha det ihop :o).

Vi funderade lite på limmo faktiskt, men jag vet inte om jag tycker det är värt pengarna för att bara åka en liten bit... kanske sparar de slantarna till något roligare... men jag vet inte, ena studen vill jag åka i något roligare än en vanlig bil och andra stunden spelar det ingen roll.. Gahh.. vilken beslutsångest *skrattar*

• Barret

miss u:
    Jag tänkte också på det.. De flesta har faktiskt både dator och internet.... Den enda som vi ska bjuda som inte har tillgång till internet är sambons mormor, men hon lär ju samåka med sambons föräldrar och de har ju tillgång till dator.

• Barret

Nej det är bara alkoholen under middagen som ingår, dvs 1 glas bubbel, 1 glas vin till förrätten, 2 glas vin till varmrätten samt avec. Vi tänkte också ha betalbar efter middagen. Vi ska inte bjuda in barn till bröllopet.
    Jo det är smidigt att ta allt från samma ställe, men kan ni få ner priset till 15000 så kanske det är värt det!?

miss u skrev 2008-11-20 08:35:40 följande:

Ingår även alkoholen efter middagen i det priset? Vi tänkte ha betalbar efter middagen så där får vi in det vi lagt ut för drickat iaf. Ni skulle inte ha med barn va? Det är ju dom som kostar egentligen. Ägaren har inte sagt nåt om att vi måste ta catering av henne. Är väl bara det att det känns smidigt att ta allt från samma ställe. Hade Björnögården bara legat på "rätt" sida om stan så hade jag velat vara där.
  • Barret

Jag måste hem och titta på inbjudningskorten och fundera... hum.. hur lägger ni in all er information i inbjudan egentligen?
    Vet inte riktigt om det är ett bra eller dåligt pris... Jag tycker faktiskt du ska kolla runt lite på andra ställen. Kolla in www.gastrogate.se och klicka vidare på Catering. Där finns det massor med ställen att köpa maten ifrån! Fast det är klart, om ni VILL göra endel själva så kan det där absolut vara ett bra alternativ. Själv känner jag bara att det är så himla skönt att inte behöva tänka, men så är jag ganska bekväm av mig.

miss u skrev 2008-11-20 09:19:19 följande:

Barret: Får vägbeskrivningen plats så får den hänga med på inbjudningskortet, annars är det en grej som man kan skippa. Boendeinfo för långväga gäster kommer jag nog bara skriva namn på stället, telenr och ev hemsida.Har fått nya prisuppgifter från Hamncafét, igen. 175 kr/vuxen och 50 kr/barn för kyckling- och fläskfilé, två såser och coleslow. Det är väl rätt okej pris? Resten skulle vi kunna fixa själva. Man kan ju göra olika sallader med färskpotatis i tex. Åh, känns som man inte har tid att jobba. Vill prata bröllop med sambon hela tiden.
  • Barret

Jo jag tänkte inte att ni skulle ta kuvertavgift, tänkte bara att det fanns andra lite billigare ställen som ni kunde ta maten ifrån. Samma pengar men mera mat helt enkelt. Jag skulle nog i och för sig tycka att det kändes lite roligt att bjuda på endel hemmalagad mat, så kör på det!!

Jag har faktiskt funderat på om man kan ha någon liten ficka... men hur gör du med informationsbladet, viker du det på något sätt så att man inte ser texten eller?

miss u skrev 2008-11-20 10:35:01 följande:

Vi känner nog att vi hellre gör en del mat själva och kan bjuda alla utan kuvertavgift, men det är ju helt vad man prioriterar. Kommer ha semester minst en vecka innan det är dags så det kommer säkert att funka.Vi kommer att göra en liten ficka på inbjudningskortet där informationsbladet kommer att sitta. Annars funkar det ju bara med ett löst blad om du inte vill ha det på själva inbjudningskortet.
  • Barret

miss u:
    Din sambo har säkert rätt i att man kan få mer hjälp med maten om man tar allt från samma ställe!

Vi ska fotas innan vigseln. Tror vi sa mellan 13.00 och 15.00 och sen är det en timma till vigseln... Jag tror inte det gör något att ni har två timmar där, man måste ju äta och grejja också!! Inte så kul att svimma mitt under vigselakten ju..

• Barret

miss u:
    Hehe, min sambo är också den som tar ner mig på jorden när jag svävar iväg, det är skönt att ha någon som kan hålla mig på mattan *skrattar*
    Jag vill inte heller träffa folk innan kyrkan. Vill ju att alla ska bli sådär "åhhh" när vi kliver ner för altargången..

MoonGirl:
    Jag tycker att det är lite skönt att ha lite tid mellan fotograferingen och kyrkan.. OM någonting skulle hända så är det ju skönt att inte behöva stressa.. Jag tror att ni kommer hinna fotas på en timma. När jag pratade med henne så lät det som att två timmar, som vi ska ha, är ganska lång tid och hon tyckte därför att vi skulle ta med vår tärna och våra marskalkar som också kunde fotas..

• Barret

MoonGirl och miss u:
    Jag håller tummarna för er båda två! Det vore ju jätte roligt om vi alla valde samma fotograd.. Åh, hoppas hon kan!

Själv sitter jag här och tittar på soluppgången, sitter vid fönstret och kan inte låta bli att titta ut lite då och då.. Det är ganska mysigt (även fast jag är på jobbet).

MoonGirl:
    Jag vet inte hur lång tid det kan ta med bruduppsättningen och det, men jag skulle gissa på kring 2 timmar beroende på hur snabb hon/han är.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009