• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

moongirl: hade ni skrivit klart innehållet i inbjudan...
    Vad hade ni skrivit om kuvertavgiften...
    så jag kan skriva att gästerna måsta märka inbetalningen med sitt namn,så man vet vilka som betalat...

• mysan31

barett: Det ar en bra ide...
    Alla hittar ju till skultuna kyrka,sen är det bara att
    göra en vägbeskrivning till festen...

• Barret

mysan31:
    Ja det var så vi tänkte också, fast vi kommer nog bifoga en vägbeskrivning till kyrkan i inbjudan också, men det är mest för att det är lite småknepigt (tycker jag) att hitta till Badelunda om man inte är ifrån stan.

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 19:36:20 följande:
    MoonGirl:Det verkar som att det kostar 1500:- om man är ensam eller om båda väljer att byta efternamn efter att man gift sig.. Annars är det som du säger att det kostar 300:-. Men ja, jag ska nog ringa till dem och höra hur vi ska göra... Jag tror Marit tar nästan 2000:- för att göra ett album, det står nog i och för sig på hemsidan. Jag tycker absolut att du ska ringa eller maila henne, hon börjar bli uppbokad nu.Vi är inte riktigt grannar men nästan, vi bor på Skjutbanegatan :o). Min sambo jobbar på Finnslätten så han har det nära och bra till jobbet. Själv jobbar jag nere på den stora tågjätten (Bombardier).Vad gjorde du för ex-jobb då? Vad har du läst? *nyfiken* Och vad gör du numera?
    Ja, ring dem på PRV! Vad har ni annars för förslag som efternamn? Min m2b ska byta till mitt efternamn, jag bytte ju efternamn 2005 och är väldigt nöjd med det jag har nu, så det vill jag inte alls byta bort!

Jag ska ringa till Marit imorgon!

Aha, så ni bor på Skjutbanegatan! Kul!

Aha, så du jobbar på Bombardier. Trevligt! Jag såg ett jobb där förut på HR-avdelningen, men sökte inte det.... Ångrar mig. Jag är utbildad beteendevetare. Jag har psykologi, pedagogik och sociologi som huvudämnen i min utbildning. Jag skrev min C-uppsats (jag kallar det ex.arbete, det är ju lite som det) inom arbetslivspedagogik så jag intervjuade verkstadsarbetare om motivation, lärande och om arbetets utformning. Det var väldigt intressant!
  • mysan31

moongirl: Vad får du äta när du går med i viktklubben:
    Jag har oochså tänkt att jag ska gå med där,men det har inte blivit nå av...
    Jag har vara gjort på mitt sätt i stället...

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 20:27:18 följande:
    MoonGirl:Jag tycker inte det spelar någon roll om ni väljer fläskfilé eller oxfilé men personligen föredrar jag ju oxfilén.. Vi ska ha oxfilé till varmrätt :o). Finns det ingen förrätt med prosciotto då? Tänkte om ni ville ha något lite lyxigare men som ine är räkor.. Det ska bli SÅÅÅ underbart att åka utomlands! Jag längtar så mycket!!!Spännande med en ögonoperation, men lite läskigt också.. Vad kostar det att göra en sån operation egentligen?Hur har ni tänkt skriva MoonGirl, för att skriva när och hur folk ska betala kuvertavgiften? Alltså hur formulerar ni er för att folk ska förstå hur, till vilket konto och hur de ska märka betalningen!?
    Ja, oxfilé känns som lite "lyxigare". Kul att ni ska ha oxfilé till varmrätt.

Vad är prosciotto för något?

Jo, det känns lite läskigt med ögonoperationen, men det ska nog gå bra. Det kostar 21 000 kr/öga. Det är väldigt dyrt!! Men det är värt det!!
  • Barret

MoonGirl:
    Vi pratade lite om efternamn tidigare ikväll och jag tror att vi bestämde oss för Hedqvist.. Lite läsigt att bara bestämma det sådär, men ändå härligt på något sätt!!!

Det är nog inte någon större skillnad mellan ett exjobb och en C-uppsats :o). Låter som ett spännande projekt.

• Barret

MoonGirl:
    Oxfilé är gott :o). Prosciotto är nästan som parmaskinka, jag tycker det smakar lika dant men parmaskinkan är väl lite exlusivare egentligen, tror jag.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009